نماینده ولی‌فقیه در استان قم:

برقراری ارزش‌های اسلامی، از ویژگی‌های پلیس در جامعه اسلامی است

آیت‌الله «سید محمد سعیدی» گفت: برقراری و اقامه ارزش‌های اسلامی، یکی از ویژگی‌های مهم پلیس در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۲۶۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ - 07October 2017
اقامه ارزش های اسلامی از ویژگی های پلیس جامعه اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» نماینده ولی‌فقیه در استان قم، صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که به مناسبت گرامی‌داشت هفته نیروی‌انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به آیه 112 سوره توبه، اظهار داشت: خداوند فرموده است از مؤمنانی که ویژگی و شاخص حافظ حدود الهی را دارند پشتیبانی می‌کنیم.

وی افزود: اصل ایجاد امنیت و حفاظت از آن، از جمله اصل‌هایی بوده که پلیس در جامعه اسلامی به آن ملتزم بوده و خداوند هم در قرآن کریم از آن یاد کرده است.

امام‌ جمعه قم، ایجاد نظم و محافظت از آن را دومین اصل پلیس در جامعه اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) نظم را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دادند، از این‌رو پلیس در بحث نظم بر همه افراد اولویت دارد.

وی اصل سوم پلیس در جامعه اسلامی را حمایت از مظلوم و سرکوب اشرار دانست و خاطرنشان کرد: این اصل به‌نوعی الزامی است که پلیس باید به طور ویژه‌ای به آن بپردازد، همچنان که مقام معظم رهبری بر این اصل نیز تأکید دارند.

آیت‌الله سعیدی به چهارمین اصل پلیس در جامعه اسلامی اشاره و ابراز داشت: برقراری ارزش‌های اسلامی یکی از ویژگی‌های مهم پلیس در جامعه اسلامی بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه در کشور ایران، ارزش‌ها ریشه در قرآن کریم دارند، افزود: در اسلام، ارزش‌ها ریشه در قرآن کریم و فطرت پیامبر اکرم (ص) دارند، اما در کشورهای دیگر، ارزش‌ها بر اساس وحی گرفته نمی‌شود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: سخنان بی‌ادبانه رئیس جمهور آمریکا نشان‌دهنده ضعف این کشور در جهان است و خواسته اصلی آنان این بوده که آمریکا قدرت نخست جهان بوده است، درصورتی‌ که اکنون مشاهده می‌کنیم، کشورهای دیگر ارزشی برای آنان قائل نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار