حسن‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ترویج فرهنگ «دفاع مقدس» نسخه‌ای شفابخش برای جامعه است/ شهدای مدافع حرم پیروان مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را نسخه‌ای شفابخش برای جامعه دانست و گفت: حل و فصل مشکلات جامعه در گرو پیروی از سبک زندگی شهداست.
کد خبر: ۲۶۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ - 08October 2017
ترویج فرهنگ دفاع مقدس نسخه‌ای شفابخش برای جامعه

«شهباز حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شود، اظهار داشت: اخلاق‌مداری، اخلاص، گذشت، ایثار و فداکاری رزمندگان که فرهنگ دفاع مقدس را می‌سازد، نباید به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شود.

حسن‌پور ادامه داد: رفتار رزمندگان در جنگ تحمیلی، برای امروزِ ما درس زندگی است. ما برای داشتن یک زندگی سالم توأم به نور ایمان، باید اسناد و آثار به یادگار مانده از رزمندگان دفاع مقدس را مطالعه و به وصایای شهدا عمل کنیم.

وی ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را نسخه‌ای شفابخش برای جامعه دانست و گفت: برخوردار بودن مردم از روحیه جهادی و بسیجی گامی مؤثر در بهبود وضعیت جامعه است، اگر مسئولان در طول دوران خدمتگزاری‌شان گذشت، اخلاص و عملگرایی را پیشه کنند، آن‌وقت می‌توان گفت که توانسته‌اند یاد و خاطرات شهدای عزیزمان را زنده نگه دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مدافعان حرم ادامه‌دهنده راه رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند که در برابر ظلم و بی‌عدالتی قیام کردند، افزود: راه شهادت همیشه برای حق‌جویان، عدالت‌خواهان و ظلم‌ستیزان باز است.
 
وی با تاکید بر اینکه وقتی دین در خطر است باید از همه‌چیز گذشت، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) جهاد در راه خدا را به ما آموخت. این روحیه شهادت و ایثار باید در سطح عالی در بین مردم ما زنده بماند. شهدای مدافع حرم پیروان مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ فرهنگ ایثار و شهادت اوج شکوفایی انسان است و ترویج این فرهنگ دژ مستحکمی در برابر هجمه‌ها و آسیب‌های احتمالی دشمنان خواهد بود.
 

حسن‌پور با بیان اینکه مسئولان نظام باید حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس باشند گفت: مسئولان باید راه شهدا را استوارتر از گذشته ادامه دهند و در زندگی‌شان یاد شهدا را در دل زنده نگه دارند، چرا که زنده نگاه داشتن یاد و خاطرات شهدا مانع از سودجویی و منافع شخصی آنها می‌شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار