تازه‌ترین موضع ترامپ درباره روند سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطین

رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد، پیش از انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت المقدس یک شانس دیگر را برای دستیابی به سازش امتحان کند.
کد خبر: ۲۶۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ - 08October 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرده است که می‌خواهد یک شانس دیگر برای برقراری سازش بین اسرائیل و فلسطینی‌ها قائل شود، پیش از آنکه سفارت آمریکا در تل‌آویو را به شهر بیت المقدس منتقل کند.

در ماه ژوئن ترامپ دستور موقتی را امضا کرد تا سفارت آمریکا همچنان در تل‌آویو حفظ شود. این اقدام بر خلاف وعده‌های انتخاباتی ترامپ بوده است که بارها قول داده بود سفارت آمریکا را به شهر بیت المقدس منتقل خواهد کرد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با مایک هاکبی فرماندار سابق آرکانزاس به این مساله اشاره کرده است که دولت آمریکا در حال کار بر روی یک طرح صلح بین دو طرف است.

وی افزود: می‌خواهم قبل از اینکه به انتقال سفارت به بیت المقدس حتی فکر هم بکنم، یک شانس دیگر به برقراری صلح بین دو طرف بدهم.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: اگر بتوانیم بین اسرائیل و فلسطینی‌ها صلح برقرار کنیم، تصور می‌کنم این مساله در نهایت منجر به برقراری صلح در خاورمیانه خواهد شد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار