دفاع‌ پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب غرب دمشق و غرب دیرالزور/ اعلام رسمی ورود ترکیه به استان ادلب

تداوم پیشروی‌های ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در 2 محور صحرای سوریه و جنوب غرب دمشق و اعلام ورود ارتش ترکیه به استان ادلب توسط رئیس‌جمهور این کشور از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۶۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ - 08October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) در ادامه نبرد با گروهک‌های تروریستی تکفیری، در دو محور ضرباتی به تروریست‌های وابسته به داعش و جبهه النصره وارد کردند.
 
در جنوب غرب دمشق پایتخت سوریه، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی پس از درگیری سنگین با تروریست‌های جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده در سوریه) و نیروهای هم‌پیمان آن در هیأت تحریرالشام، ارتفاعات «لسان الصخر» و «تل الضبع» را به تصرف خود درآوردند. این عملیات منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر از عناصر تروریست وابسته به النصره و هم‌پیمانان این گروهک شد.
 
این پیشروی سبب شد که جاده پشتیبانی جبهه النصره بین مناطق «بیت تیما» و «کفرحور» به طرف «بیت جن» در معرض آتش ارتش سوریه و مقاومت اسلامی قرار بگیرد.
 
همچنین در ادامه عملیات بازپس‌گیری ناحیه اشغال شده در حومه سخنه، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی موفق به آزادسازی تمام جاده «سخنه- دیرالزور» از اشغال تروریست‌های داعش در شرق صحرای سوریه شدند. طی این عملیات، ده‌ها تروریست داعشی کشته و زخمی شدند.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب غرب دمشق و غرب دیرالزور/ اعلام رسمی ورود ترکیه به استان 
در استان ادلب نیز نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی یک دستگاه زرهپوش بمب‌گذاری شده متعلق به جبهه النصره را هنگام هجوم به حومه روستای «ابودالی» در جنوب شرق این استان منهدم کردند.
 
این در حالی است که هیأت تحریرالشام همزمان با افزایش اخبار منتشرشده در مورد حمله قریب‌الوقوع ارتش ترکیه و تروریست‌های ارتش آزاد سوریه به استان ادلب، اعلام کرد که استان ادلب هرگز محلی برای خوش‌گذرانی گروه‌های وابسته به ارتش آزاد نخواهد بود!
 
همزمان با این موضع‌گیری، رئیس ستاد و فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی ارتش ترکیه از یگان‌های این ارتش در مرزهای استان «هاتای» این کشور با استان ادلب سوریه دیدار کردند. قرار است که این نیروها در عملیاتی هماهنگ با تروریست‌های ارتش آزاد، وارد مناطق کاهش‌تنش در استان ادلب سوریه شوند.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب غرب دمشق و غرب دیرالزور/ اعلام رسمی ورود ترکیه به استان 
در استان حلب نیز نیروهای مقاومت در کمیته‌های مردمی شهرهای نبل و الزهرا در شمال این استان، ضمن ناکام گذاشتن حمله تروریست‌های جبهه النصره از سمت ناحیه «کارخانه‌ها» در جبهه «بیانون»، دو تن از تروریست‌های النصره را به هلاکت رساندند.
 
رسانه‌های وابسته به گروهک‌های تروریستی تکفیری نیز به هلاکت 6 عضو النصره در شمال استان حلب اعتراف کردند.
 
در استان رقه نیز گروهک تروریستی داعش یک فرد را به اتهام «مزدوری» در محله «توسعیه» در شهر رقه اعدام کرد. این اقدام همزمان با ادامه پیشروی شبه‌نظامیان کرد در این شهر صورت گرفت.
 
همزمان با این تحولات، گروهک‌های تروریستی اقدام به حمله خمپاره‌ای به محله‌های مسکونی شهرک حضر در استان قنیطره کردند. از تلفات این حمله خبری منتشر نشده است.
 
خبرگزاری فرانسه نیز طی خبری اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش روسیه بیش از 120 عضو داعش و 60 تروریست خارجی را در سوریه به هلاکت رسانده است.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز رجب طیب اردوغان به طور رسمی ورود ارتش این کشور به استان ادلب در راستای ادامه عملیات «سپر فرات» را اعلام کرد.
 
همچنین «عمار الأسد» نماینده مجلس خلق سوریه از سفر آینده «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به سوریه خبر داد.
 
عمار الاسد از تلاش‌های ایران و نیروهای محور مقاومت بخصوص حزب‌الله لبنان در نبرد با تروریسم در خاک سوریه تقدیر کرد و گفت: یکی شدن خون ملت‌های سوریه، ایران و قهرمانان حزب‌الله و ارتش روسیه در خاک سوریه، پلی برای عبور به سمت پیروزی است و نشان می‌دهد که محور مقاومت قدرتمند است و هر روزی که دشمنان برای تضعیف این محور دست به توطئه بزنند، محور مقاومت نیز با سختی با آنان برخورد خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار