معرفی کتاب؛

«مربی رشید» سردار شهید رهایی قدس

شهید «محمد حسن رشیدی» از اولین سردارانی است که در راه پیروزی اسلام و آرمان رهایی قدس، در لبنان و در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۶۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ - 09October 2017
«مربی رشید» مبارزه در ایران، شهادت در لبنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، کتاب «مربی رشید» که شامل خاطراتی از زندگی سردار شهید «محمدحسن رشیدی» است به قلم «محمدهادی شمس‌الدینی» به رشته تحریر درآمده است.

شهید «محمدحسن رشیدی» از اولین سردارانی است که در راه پیروزی اسلام و آرمان رهایی قدس، در لبنان و در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی به شهادت رسید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «او دومین فرزند از خانواده‌ای با هفت فرزند بود که در سال 1331 در روستای «عزآباد» از توابع شهرستان اشکذر در استان یزد به دنیا آمد. در همان کودکی به دلیل بیکاری پدر به همراه مادر و برادر بزرگترش به مرکز استان یعنی شهر یزد مهاجرت کرد. محمدحسن هنوز خردسال بود که همراه با پدر و برادرش بر سر کار خشت‌مالی و بنّایی و بعدها کشاورزی حاضر شد و از همان کودکی طعم رنج و سختی را چشید.

زمانی که برای خدمت سربازی فراخوانده شد به دلیل التهاب دست‌هایش در کار بنّایی از خدمت معاف شد. گویی سرنوشت برای این جوان یزدی که حتی یک روز هم در آموزش نظامی شرکت نکرده بود، آینده دیگری را در نظر گرفته بود. آینده‌ای که هیچ کس نمی‌توانست آن را پیش‌بینی کند.

دغدغه محمدحسن برای حفظ و نگهبانی از انقلاب اسلامی مردم ایران باعث شد پس از پیروزی انقلاب مدتی را همزمان با کار بنّایی، به همکاری با کمیته انقلاب اسلامی بپردازد. طی آن مدت او صلابت و جدیت ویژه‌ای را در برخورد با اشرار و ضد انقلاب از خود نشان داد؛ اما این فعالیت‌های پاره وقت از دل‌نگرانی او از آینده انقلاب نمی‌کاست.

به همین دلیل با اعلام تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یزد خود را به این نهاد انقلابی معرفی کرد و علی‌رغم مخالفت ابتدایی مسئولان پذیرش، با جذب و به‌کارگیری او به دلیل تحصیلات کمش، در نهایت با اصرار و استدلال‌های او، با ورودش به سپاه موافقت شد.

مدتی را در شهرهای یزد و اصفهان به آموزش‌های سخت نظامی سپری کرد و در اولین ماموریت برای مقابله با ضد انقلاب به کردستان رفت. سپس برای پاسداری از فرودگاه یزد آنجا مامور شد.

با شروع جنگ تحمیلی به همراه تعدادی از رزمندگان یزدی به سوسنگرد رفت. وی در عملیات‌ها و خطوط پدافندی مختلف به عنوان فرمانده گروهان و گردان حضوری تاثیرگذار داشت. با توجه به تجربیات محمدحسن در جبهه و آموزش نیروها، به پیشنهاد مسئول وقت واحد آموزش سپاه یزد به عنوان مربی آموزشی وارد پادگان آموزشی شهید بهشتی یزد شد.

اینگونه بود که سرنوشت؛ از جوانی که روزی از خدمت سربازی معاف شده بود سرداری رشید برای سپاه اسلام ساخت و او را به بهترین مربی آموزش نظامی و فرمانده یکی از شاخص‌ترین پادگان‌های آموزش نظامی کشور تبدیل کرد».

این کتاب به قلم محمدهادی شمس‌الدینی در 240 صفحه با شمارگان 1000 نسخه از طرف مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه الغدیر استان یزد منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها