سردار رحیمی در همایش رانندگان قانونمند:

تردد روازنه 20 میلیون خودرو در سطح تهران/ 40 درصد ترافیک تهران به علت بی‌توجهی به قوانین است

رییس پلیس تهران بزرگ از تردد روزانه 20 میلیون خودرو در سطح کلان‌شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 08October 2017
تردد روازنه 20 میلیون خودرو در سطح تهران/ 40 درصد از ترافیک به علت بی‌توجهی به قوانین رانندگی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رییس پلیس پایتخت در همایش رانندگان قانونمند با بیان اینکه رورانه 20 میلیون خودرو در سطح کلان‌شهر تهران تردد می‌کنند، اظهار داشت: در این وضعیت پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به روان‌سازی خطوط مواصلاتی اقدام می‌کند و این کار تاحدی طاقت‌فرساست.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در برخی از ساعات شبانه روز بیش از چهار برابر خودرو وارد خیابان‌ها می‌شود گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی موظف هستند این ترافیک را روان سازی کنند و ۴۰ درصد از ترافیک به بی‌توجهی به قوانین بر می‌گردد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه بعضی از رانندگان با بی‌احتیاطی جان شهروندان را به خطر می‌اندازند گفت: از روز گذشته به ستادهای ترخیص خودرو دستور داده شده که تمامی رانندگان خودروهایی که به دلیل تخلف توقیف شده حتما قبل از ترخیص خودرو دوره‌ آموزشی را بگذرانند و ستادهای ترخیص ملزم به اجرای آن هستند.

رحیمی با اشاره به برخورد توام با اغماض و گذشت با خودروهای و موتور سیکلت‌های توقیفی خبر داد و افزود: تمامی خوردورها و موتور سیکلت‌های توقیفی که منع قضایی نداشته باشند ترخیص می‌شوند. البته نمی‌توانیم جریمه‌ای را بخشیده یا دستور قصایی را نقص کنیم اما می‌توانیم تا جایی که ممکن است با اغماض برخورد کنیم.

وی با بیان برخورد سر سختانه با ماموران متخلف گفت: بدون هیچ‌گذشتی با مامورانی که تخلف رانندگی داشته باشند برخورد خواهیم کرد و هیچ‌ معنی ندارد که یک مامور پلیس بخواهد قانون را زیر پا بگذارد.
 
رییس پلیس پایتخت به برنامه‌های نیم‌سال دوم پلیس تهران‌ بزرگ در برخورد با خودروهای دودزا اشاره کرد و گفت: در آینده با گشت‌های نامحسوس در سطح شهر در این رابطه عمل خواهد شد. 

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار