حجت‌الاسلام منتظری:

لزوم حفظ همدلی بین مسئولان/ برخی‌ها به دنبال تضعیف قوای سه‌گانه هستند

دادستان کل کشور با بیان اینکه متاسفانه برخی‌ها به دنبال تضعیف قوای سه‌گانه هستند، گفت: نظام استکباری در برابر کشورمان صف‌آرایی کرده و به دنبال براندازی و نابود کردن نظام است؛ لذا همه مکلف به حفظ همدلی هستیم.
کد خبر: ۲۶۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ - 08October 2017
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی و شهدای ناجا اظهار داشت: کارت ویژه ضابطین عام قضایی تا آخر مهرماه طی مراسمی با حضور فرمانده ناجا و کارت ویژه ضابطین خاص قضایی نیز تا یکی دو ماه آینده صادر می‌شود و بعد از آن برای تعدادی از بسیجیان نیز کارت‌هایی برای کمک به قوه قضاییه صادر خواهد شد.
 
وی گفت:‌ یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند به ملتی ارزانی می‌کند، نعمت امنیت است؛ اما بعضا از دو نعمت امنیت و عافیت غفلت می‌شود و کمتر به آن توجه می‌شود. در‌حالی‌که اگر امنیت نباشد، هیچ کس از زندگی لذت نمی‌برد مانند نا‌امنی‌هایی که در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و میانمار وجود دارد و مردم این کشور‌ها با چه مشکلاتی مواجهه هستند؛ پس وجود امنیت موجب پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: شهدایی که در دوران دفاع مقدس و پس از آن مانند شهدای مدافع حرم در عرصه ایجاد امنیت در کشور تقدیم انقلاب شده است، همگی برای زندگی در سایه امنیت و پیشرفت بوده است؛ لذا باید قدر این امنیت را که با ریخته شدن خون هزاران شهید حاصل شده را پاس بداریم.

وی گفت:‌ امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان و نظام استکباری در برابر کشورمان صف آرایی کرده‌اند و به دنبال براندازی و نابود کردن نظام هستند؛‌ در چنین شرایطی همگان تکلیف دارند که همدلی و هم‌افزایی درونی را حفظ کنند؛ ولی متاسفانه برخی‌ها به دنبال تضعیف قوای سه‌گانه و کشور هستند.
 
حجت‌الاسلام منتظری در ادامه با اشاره به اقداماتی که اخیرا در جهت تضعیف قوه قضاییه صورت گرفته است، عنوان کرد: دشمنی که پروژه تضعیف نظام را از مدت‌ها قبل کلید زده به دنبال آن است تا یک سری از دستگاه‌هایی را که توانایی ایستادن در برابر انحرافات و کجی‌ها و کج‌روی‌ها را دارند و اجازه نفوذ دشمن را نمی‌دهند، تضعیف کنند.
 
وی ادامه داد: بنابراین هرچند در کارکرد قوه قضاییه اشکالاتی وجود دارد، مجموعه تلاش‌های صورت گرفته بیانگر آن است که این قوه در برابر جریانات انحرافی و فتنه هایی مانند منافقین و 88 ایستاده است.
 
دادستان کل کشور ادامه داد: برنامه دشمنان این است که چهره قوه قضاییه و نیروهای همسو مانند نیروهای اطلاعاتی و امنیتی را منکوب کنند، تا در جامعه از آن‌ها سلب اعتماد شود؛ از این رو دروغ‌ها و سخنان ناروایی را با بهره گیری از تمام امکانات همچون فضای مجازی به قوه قضاییه و نیروهای همسو با این قوه نسبت می‌دهند.
 
وی تاکید کرد: وقتی در فضای مجازی به صورت گسترده با جعل، دروغ، تزویر و سندسازی به مسئولان قوه قضاییه نسبتی را می‌دهند، آیا هدفی را جز آنچه که گفته شد، دنبال می‌کنند؟ این در حالی است که تمام مسئولان اطلاعاتی و امنیتی اعلام کردند نسبت‌هایی را که آنها می‌دهند، دروغ است.
 
حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: یکی از بزرگترین رسالت های قوه قضاییه برخورد با عوامل نفوذ در دستگاه های مختلف است، به همین علت این افراد وقتی می‌بینند با آنها برخورد می شود و نمی توانند کاری از پیش ببرند، از فضای مجازی یله و رها علیه برخی دستگاه ها استفاده می کنند که این هم برای از بین بردن اقتدار قوه قضاییه و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی است.
 
وی همچنین گفت: قوه قضاییه زیر بار این حرکات و دروغ ها و جعلیاتی که می دانیم آبشخورشان آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای همسو با آنهاست، نمی رود؛ آمریکا و هم‌پیمانان آن با هدف براندازی نظام، از عناصر بدبختی استفاده می کنند که وقتی به اهداف شان رسیدند این عناصر را همانند دستمال آلوده به سطل زباله و فاضلاب می اندازند در واقع همان کاری که با صدام و شاه خائن و دیگران انجام دادند، با آنها هم انجام می دهند.
 
دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه مردم هرگز فریب این کارهای بچه گانه را که همانند کف روی آب است، نمی‌خورند، اظهار داشت: قوه قضاییه گاهی با بعضی نامهربانی هایی هم در داخل مواجه می شود، به عبارت دیگر قوه قضاییه وقتی به رسالت خود در مبارزه با جرایم و تخلفات عمل می کند، برخی ها سعی در سیاسی جلوه دادن این اقدامات دارند.
 
وی بیان داشت: قوه قضاییه وقتی با هر مهره قوی و جریانی که ریشه سیاسی دارد،  برخورد می کند، بلافصله از سوی عده ای رنگ سیاسی به آن می دهند و این هم مربوط به یک جریان خاص نیست؛ زیرا زمانی که قوه قضاییه با معاون اول رئیس جمهور سابق برخورد می کند و یا با نزدیکان رئیس جمهور فعلی برخورد می کند، عده ای این اقدامات را سیاسی جلوه می دهند، با این تصور که قوه قضاییه عقب نشینی می کند.
 
حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: قوه قضاییه هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ اخلاقی نمی‌تواند محتویات پرونده‌ها را افشا کند؛ چرا که اگر بخواهیم همه آنها را افشا کنیم، دشمنان از جزییات تخلفات مطلع می شوند و این ممکن است آسیب هایی را برای مجموعه نظام به دنبال داشته باشد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: اسناد و مدارک مربوط به تخلفات در همه پرونده های گذشته، فعلی و حتی آنهایی که اخیرا تشکیل می شوند موجود است؛ اما باز فوراً از سوی برخی رنگ سیاسی به آن زده می شود؛ این در حالی است که قوه قضاییه با هرکس در هر مقام و جایگاهی که باشد، بر اساس مدارک و مستندات برخورد می کند و با این شعارهای سیاسی که می دهند، نسبت به انجام وظایف خود کوتاه نمی آید. 
 
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت پیشگیری اشاره کرد و گفت: در رابطه با آسیب‌های اجتماعی مانند ناامنی، مواد مخدر، حاشیه‌نشینی و تجاوز به منافع عمومی باید تلاش شود با تعامل میان ناجا و قوه قضاییه وقوع این‌گونه آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.
 
وی تصریح کرد: البته فضای مجازی یله و رها که مدیریت صحیحی هم بر روی آن اعمال نمی‌شود، امروز از آسیب‌زنندگان اصلی به ارکان خانواده‌ها و اخلاق جامعه است؛ به عنوان مثال در دو سه هفته اخیر نوجوان 13 یا 14 ساله‌ای یک دختر بچه هفت ساله را می‌کشد و بعد خاک می‌کند که بعد از دستگیری در اعترافات خود عنوان می‌کند این عمل او ناشی از تاثیرات فضای مجازی بوده است.
 
حجت‌الاسلام منتظری همچنین تاکید کرد: نیروی انتظامی باید صیانت از نیروهای خود را در الویت قرار دهد؛ زیرا این موضوعی بسیار مهم در ادامه فعالیت‌های ناجا محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها