دریادار سیاری عنوان کرد؛

احیای تمدن دریایی ایران با توسعه سواحل مکران

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با توسعه سواحل مکران و توسعه پس‌کران‌ها ان‌شاءالله به جایگاهی می‌رسیم که تمدن دریایی ما احیا شود. ما باید دولت مردانمان را توجیه کنیم که اهمیت دریا چقدر است.
کد خبر: ۲۶۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ - 08October 2017
فرمانده نیروی دریاییبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: مرز خشکی ما ۵۴ درصد، مرز رودخانه‌ای ما ۱۵ درصد و مرز دریایی ما ۳۱ درصد است و با توجه به این وسعت خاکی، فقط ۷ درصد صادرات و واردات ما از این طریق است و ۹۳ درصد صادرات و واردات ما از طریق مرزهای آبی انجام می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه اینجاست که اهمیت دریا و نیروی دریایی برای ما مشخص می‌شود، افزود: باید منطقه‌ای که امروز محل ماموریت نیروی دریایی است را بشناسیم؛ چون بنا به فرمایش فرمانده معظم کل قوا کشور ما یک کشور دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: هر کشور دریایی باید چند ویژگی داشته باشد، موقعیت جغرافیایی، مشخصات فیزیکی، وسعت دریایی و سرزمینی و جمعیت مناسب و خط و مشی دولت مردانش دریایی باشد. پس موقعیت دریایی و مشخصات فیزیکی و وسعت، سه ویژگی است که خداوند به ما داده و این سه مورد نقطه قوت ما است و موارد دیگر را ما داشتیم ولی استعمار ما را از دریا دور کرد، دریا محل ثروت و قدرت است، گرچه ما ثروت‌مند بودیم اما به مرور زمان استعمار ما را از داشتن نعمات خداوندی موجود در دریا دور کرده است و کمتر توانستیم بهره‌مند شویم.

وی اظهار داشت: همه کاستی ها و کمبود هایی که در کشور وجود دارد با دست توانمند شما باید برطرف شود و با توسعه سواحل مکران و توسعه پس کرانه ها ان‌شاءالله به جایگاهی می‌رسیم که تمدن دریایی ما احیا شود، ما باید دولت مردانمان را توجیه کنیم که اهمیت دریا چقدر است، چراکه استفاده از دریا ابعاد گسترده و مختلفی دارد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار