امیر «افسری»:

شهید «همدانی» ثابت کرد دفاع از اسلام و مظلومان تمامی ندارد

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان گفت: سردار سرلشگر «همدانی» انسانی مخلص و یک انقلابی واقعی و سرداری همیشه در صحنه بود که از جوانی به میدان مبارزه ورود پیدا کرد.
کد خبر: ۲۶۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ - 08October 2017
به گزارش دفاع پرس از همدان، امیر «رحمان افسری»، فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رفتار شهید «همدانی» این درس را برای ما دارد که دفاع از مظلوم، دین، ولایت و اسلام مرز و بوم ندارد و هر‌جا نیاز بود ورود پیدا می‌کرد و شهید «حججی‌ها» پیرو همین راه بودند و بسیاری دیگر نیز این راه را ادامه داده‌اند.

وی بیان کرد: راه دفاع و شهادت همیشه باز است و ما نیز باید این راه را ادامه داده و تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) در مسیر دفاع از اسلام و مظلومان گام برداریم.

افسری با بیان اینکه تجلیل از شهدا نباید تنها به برگزاری یادواره محدود شود، افزود: علاوه بر حضور در یادواره‌ها باید تجلیل از شهدا در قلب و عمل ما بوده و روش آن‌ها را در زندگی پیاده کرده و یادمان باشد چه کسانی این امنیت را ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: هرچند توفیق همراهی  با شهید همدانی را نداشتم، اما در نخستین جلسه‌ای که ایشان را ملاقات کردم؛ بزرگ‌منشی و صداقت و خلوص وی، انسان را مجذوب خود می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز در ادامه این نشست گفت: سردار سرلشگر شهید همدانی، نخستین هسته‌های دفاع وطنی را در حرم حضرت زینب(س) تشکیل داده و سوریه را از خطر سقوط نجات داد و نه تنها در سوریه مشکلات متعددی داشت؛ بلکه از داخل نیز مورد بی‌مهری واقع شد.

سردار مهدی فرجی اظهار داشت: شهید همدانی کارهای بسیار بزرگی در ایران و سوریه انجام داد که بسیاری از آن‌ها پنهان مانده و هنوز بازگو نشده و سخن سرلشگر باقری درباره شهید همدانی، بسیار قابل تأمل و نشان گر نقش بارز این فرد در سوریه است.

وی با اشاره به نقش مهم شهید همدانی در سوریه افزود: به گفته سرلشگر باقری اگر شهید همدانی نبود؛ سوریه سقوط می‌کرد و در واقع ایشان به تنهایی یک کشور را نجات داد، اما این کار را با فراغ بال و آزادی کامل انجام نداد؛ بلکه در داخل و خارج از کشور با مشکلات متعددی روبرو بود.

دوست و همرزم شهید همدانی تصریح کرد: در آن مدت سردار همدانی از داخل به شدت مورد بی‌مهری واقع شده بود و برخی ایراد می‌گرفتند که امکانات داخل را برای سوریه می‌برد؛ درحالیکه این طور نبود و شهید همدانی، اندیشه کمک‌های مردمی  به جبهه مقاومت را داده و ستاد آن را تشکیل داد و تاکنون بیشترین کمک را مردم داشته‌اند.

فرجی با اشاره به ارسال چهل محموله کمک مردمی از همدان به جبهه مقاومت اظهارداشت: مردم همان طور که جبهه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس را پشتیبانی کردند، جبهه مقاومت را نیز مدیریت کردند زیرا تقویت این جبهه، جلوگیری از کشیده شدن جنگ به مرزهای ایران است.

وی با اشاره به شرایط سخت نبرد در سوریه و اوضاع نابسامان این کشور تصریح کرد: زمانی که سردار سرلشگر همدانی، این مسئولیت را پذیرفت؛ برخی هم‌ردیفان و دوستانش در داخل به او گفتند: "معلوم نیست در این شرایط بتوانی موفق شوی و می خواهی اعتبار چندین ساله‌ات را در جایی ببری که احتمال شکست وجود دارد"، اما شهید همدانی نه تنها در جبهه نظامی که در عرصه فرهنگی و حتی اجتماعی نیز وارد شده و نیروهای دفاع وطنی را به کار گرفت.

فرجی بیان کرد: دشمن تلاش می‌کرد: جنگ سوریه را نبرد بین شیعه و سنی جلوه دهد درحالیکه بیش از 97 درصد مبارزانی که سردار همدانی آنها را مدیریت کرد از افراد اهل سنت بوده و سردار همدانی با سازماندهی و بسیج عمومی مردم و تشکیل ارتش دفاع وطنی، اوضاع نابسامان سوریه را مدیریت کرد.

فرجی با اشاره به برخی کارهای مهم شهید همدانی در داخل نیز بیان کرد: رسیدگی به قشر محروم و آسیب پذیر به صورت پنهانی و بدون عنوان مؤسسه از دیگر اقدامات این مرد بزرگ است و وی به همراه حاج محمد سماوات و مرحوم مختاران که جزء مؤسسان سپاه بودند؛ خیریه‌ای بدون نام و ناشناس تشکیل داده و تعداد زیادی از محرومان را تحت پوشش قرار داده بودند و آن‌ها نیز هیچ‌گاه متوجه نشدند از کجا حمایت می‌شوند.

وی اعلام کرد: در سوریه نیز شهید همدانی، این کار را انجام داده و برای خانواده‌های سوری، بسته‌های کمکی ارسال می‌کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها