تعداد تلفات جاده‌ای در شرق استان تهران به نصف کاهش پیدا کرد

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه امروز پلیس ما دانش‌بنیان و حرفه‌ای است گفت: با کمک رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی که صورت گرفته امسال تعداد تلفات جاده‌ای در شرق استان تهران به نصف کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۶۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ - 08October 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار «عبدالرضا ناظری»، فرمانده انتظامی شرق استان تهران امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ورود سازمان‌ها و نهادها در حوزه تلفات و تصادفات اظهار داشت: علی‌رغم حجم بالای ترافیک ما کاهش تصادفات را داریم، در برخی ماه‌ها در شرق استان تهران بیش از 20 میلیون تردد خودرو صورت می‌گیرد؛ اما پلیس راهور خدمات خوبی در این ‌محورها انجام داده است.

وی افزود: با وجود فقدان مرکز آموزشی در برخی استان‌ها، در شرق استان تهران 7 آموزشگاه وجود دارد که یکی از این آموزشگاه‌ها پایه یک است که برای راه‌اندازی آن بیش از  یک میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان لزوم کاهش تلفات رانندگی تصریح کرد: کشته شدن حتی یک نفر هم در حوادث رانندگی زیاد است، چه بسا کشور از همان یک نفر متضرر شود؛ از اینرو یکی از اقدامات ما در حوزه آموزش و پرورش، فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه است.

ناظری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و توسعه در کشور مستلزم وجود امنیت است گفت:‌ ایجاد امنیت در شرایطی اتفاق می‌افتد که زیرساخت‌های علمی کشور درست شوند تا بتوان امنیت را بر آن سوار کرد، برای اینکه نیروی انتظامی بتواند مأموریت خود را در نظم ترافیکی جامعه انجام دهد باید سازمان‌های مسئول در فرهنگ‌سازی کار خود را به درستی انجام دهند.

وی بیان کرد: در برخی از کشورهای دنیا خودروهای بدون راننده داریم، حتماً در سال‌های آینده ما هم در کشور شاهد این پیشرفت خواهیم بود؛ لذا برای ورود تکنولوژی باید فرهنگ‌سازی را از مهدکودک‌ها شروع کرد، وزارتخانه‌ها باید به این حوزه ورود پیدا کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه تهران دارای فقر محورها است گفت: ما در شهرسازی با ضعف‌هایی روبه‌رو هستیم، برای مثال در بارندگی روز گذشته بیش از 30 فقره تصادف خسارتی و جرحی و یک فوتی در محورها شاهد بودیم.

ناظری سپس اظهار داشت: در بسیاری از کشورها حالت بازدارندگی قوی وجود دارد، سرمایه‌گذاری قوی برای بهینه‌سازی جاده‌ها و خودروها انجام می‌شود، سیستم‌های داده‌ای و تحلیلی وجود دارد، و سنسورهایی در خودرو نصب است که به محض خواب‌آلودگی، راننده را از خواب بیدار می‌کند و به سیستم خودرو فرمان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز پلیس ما دانش‌بنیان و حرفه‌ای است، و با کمک رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی که صورت گرفته تعداد تلفات جاده‌ای ما به نصف کاهش پیدا کرده است، به گونه‌ای که امسال 16 هزار کشته کمتر از سال گذشته داشته‌ایم.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار