روایت زائران کربلا از لنز دوربین یک عکاس

مجتبی حیدری عکاس مستند اجتماعی در حالی عکس‌هایی را با موضوع اربعین در سه بخش در نمایشگاهی با عنوان «چشم ما حیرت» به نمایش می‌گذارد که برگزاری تعزیه نیز همنشین این نمایشگاه خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ - 09October 2017
روایت زائران کربلا از لنز دوربین یک عکاسبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مجتبی حیدری» عکاس مستند اجتماعی  عکس های خود از اربعین را از ۲۰ مهرماه در میدان امام حسین (ع) در قالب یک نمایشگاه برپا می‌کند. همزمان با برپایی این نمایشگاه بزرگترین گروه تعزیه عراق در تهران برای اجرای برنامه در این محل حضور خواهند داشت.

این عکس‌ها در سه بخش‌ «داستان زندگی»، روایتگر ۹ شخصیتی است که از بصره تا کربلا در ایام اربعین به عنوان خادمین اربعین حسینی خدمت می‌کنند.

«غنده شایع» مادر شهید مدافع حرم که در شهر نجف ساکن است، «یوسف طوما» مرد مسیحی ساکن شهر بصره، «طارق» نوجوانی اهل شهر الجبایش، «ایاد جلاب» مرد ماهیگیری اهل شهر الجبایش، «عباس عبودی»  جوان ٢٩ ساله‌ای ساکن شهر الجبایش، «فاضل» جوانی که عضو نیروهای ویژه پلیس عراق است، «استاد منذر» نقاش اهل شهر خضر، «محمود» ساکن شهر کفل، «علی جوانی» ۳۵ ساله و ساکن شهر سماوه و «عباس» جوانی اهل حله، شخصیت‌هایی هستند که داستان زندگی آنها در عکس‌های مجتبی حیدری روایت می‌شود. 

این شخصیت‌ها در زمان برپایی نمایشگاه در تهران حضور خواهند داشت و بحث و گفتگو با آنها صورت خواهد گرفت.

بخش دیگر عکس‌های حیدری مربوط به پیاده روی مسیر اربعین از بصره تا کربلاست که در این عکس ها نیز قصه‌هایی روایت می شود و در نهایت بخش تیپ نگاری زائرین اربعین، بخش بعدی این نمایشگاه را تشکیل می دهد که در این بخش مخاطبان شاهد عکس‌هایی خواهند بود که تاکید بیشتری بر «چشم های زائران» دارد.

همچنین نمایشگاهی نیز در عراق با همین محوریت برپا می‌شود.

طراحی پوستر این نمایشگاه را حیدر رضایی و طراحی لوگو را حمید عجمی انجام داده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار