بطحایی در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک خبر داد؛

رصد و کنترل 24 ساعته سفرهای دانش آموزی با افتتاح شبکه تعاملی

وزیر آموزش و پرورش گفت: با افتتاح شبکه تعاملی از هفته آینده شاهد رصد و کنترل 24 ساعته سفرهای دانش آموزی خواهیم بود.
کد خبر: ۲۶۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ - 09October 2017
رصد و کنترل 24 ساعته سفرهای دانش آموزی با افتتاح شبکه تعاملی
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «سیدمحمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک اظهار داشت: هفته آینده شبکه تعاملی را به صورت آزمایشی افتتاح می‌کنیم تا 24 ساعته سفرهای دانش آموزی رصد و کنترل شوند و در صورت تخلف از قوانین سفر دانش آموزان متوقف می‌شود.
 
وی ادامه داد: این سامانه در تهران قرار دارد، البته کاهش حوادث جاده‌ای نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مسئول است، پس چنانچه همه دستگاه‌هایی که در این زمینه ماموریت دارند به وظایف خود به درستی عمل کنند شاهد کاهش نرخ تصادفات و حوادث مرتبط با آن خواهیم بود.

بطحایی گفت: دانش آموزان در زندگی فردی و اجتماعی با مهارت‌هایی روبرو هستند که باید آنها را تمرین کنند تا در زندگی اجتماعی از آن بهره‌مند شوند؛ یکی از این آموزش‌ها که باید تقویت شود، مهارت حفاظت از خود در برابر تهدیدات و خطراتی است که در جامعه وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان وقتی وارد محیطی می‌شوند که آنها را تهدید می‌کند، اعم از تهدید روحی یا جسمی باید این تهدیدات را بشناسند و این‌که جگونه خود را از خطرات دور بدارند و چنانچه در برابر خطرات قرار گفتند چگونه صدمات احتمالی را کاهش دهند.

وی در ادامه افزود: شاید یکی از تفاوت‌های جوامع پیشرفته با جوامع در حال توسعه در این مورد است یعنی در جوامع توسعه‌یافته فقط تکنولوژی توسعه پیدا نکرده، بلکه با آموزش‌هایی که ارائه شده صدمات و خسارات ناشی از  پیامدهای اجتماعی نیز کاهش داشته است که این هم محصول آموزش‌هایی است که در مدارس ارائه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ بیان خطرات شهری و میان شهری و نیز رعایت نکات ایمنی در سفرها در کاهش آسیب‌ها بسیار مؤثر بوده‌است؛ نقش انسان در بروز تلفات ناشی از حوادث رانندگی بسیار مهم است؛ لذا آنچه می‌تواند آسیب‌ها را کاهش دهد تقویت مهارت‌ها و آموزش نیروی انسانی است.

بطحایی گفت:‌ بنابر این آموزش مستمر دانش آموزان و تقویت مهارت آنها در مدرسه می‌تواند در کاهش صدمات بسیار مؤثر باشد، بر این اساس آموزش و پرورش آمادگی دارد این آموزش‌ها را در متن برنامه‌های رسمی خود لحاظ کند و حضور فعالی هم داشته باشد چون معتقدیم ارائه آموزش سهم قابل توجهی در کاهش صدمات ناشی از حوادث رانندگی دارد.

وی در ادامه افزود:‌ اگر بخواهیم نرخ تصادفات در جامعه را کاهش دهیم؛ نرخی که نسبت به سایر جوامع بالا است، راه دیگری نداریم؛ مگر اینکه طرح‌هایی مانند همیار ترافیک را در آموزش و پرورش توسعه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این آموزش‌ها می‌تواند اثر بخش باشند و تا 50 درصد سوانح و حوادث را کاهش دهند از این روی بسترهای لازم را برای سرعت بخشیدن به این آموزش‌ها فراهم کردیم، البته از حیث زمان آموزشی نیز تلاش می‌کنیم در زمان رسمی آموزش قرار گیرد تا به عنوان برنامه‌ای جدی بتواند نقش موثری ایفا کند.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار