در شابک مطرح شد؛

هدف انجمن خوشه ایجاد یک متولی مردمی برای کتابفروشان است

مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خوشه گفت: خوشه با این هدف شکل گرفت که یک متولی مردمی برای کتابفروشی‌هایی که به صورت تخصصی کتابفروشی می‌کنند و کتابفروشان بومی ایجاد شود.
کد خبر: ۲۶۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ - 09October 2017
هدف انجمن خوشه ایجاد یک متولی مردمی برای کتابفروشان است
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی‎محمد اسماعیلی» مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خوشه با حضور در برنامه تلویزیونی شابک در خصوص وجه اقتصادی کسب و کار کتابفروشی اظهار داشت: کتابفروشی یکی از کسب و کارهایی هست که توجیه اقتصادی آن فاصله بیشتری با سایر کسب و کارها دارد و زمان بازدهی آن بیشتر است و اگر بخواهیم از نظر اقتصادی به این کار نگاه کیم سرمایه گذار در این حوزه باید تحمل بیشتری برای رسیدن به درآمد داشته باشد.
 
وی ادامه داد: مردم ما منتظر هستند تبلیغاتی انجام شود و معرفی هایی صورت بگیرد بعد به سمت خرید یک کتاب حرکت کنند و لذا در حال حاضر اوضاع بازار کتاب زیاد خوب نیست. در تهران به دلیل گستردگی و جمعیت بیشتر فروشگاه های کتاب مخاطب بیشتری دارند اما به دلیل اینکه رساندن کتاب به شهرستان ها کمی سخت است کتابفروشی های شهرستان ها کم هستند و مخاطبان کمتری هم دارند.
 
مدیر عامل انجمن خوشه با اشاره به اهداف این انجمن عنوان کرد: خوشه با این هدف شکل گرفت که یک متولی مردمی برای کتابفروشی هایی که به صورت تخصصی کتابفروشی می کنند و کتابفروشان بومی ایجاد شود. ما با کتابفروشی هایی که بیشتر آثارشان ترجمه هست و یا عمدا یا سهوا کتاب هایی خاص را به مردم ارائه می کنند و جامعه را به سمتی خاص سوق می دهند و لذا تشکیل انجمن خوشه ضرورت بیشتری پیدا کرد و می کند.
 
وی افزود: ما با وسواس و دقت خاصی کتابفروشی ها را انتخاب می کنیم و دو مدل کتابفروشی پیوسته و وابسته در این انجمن داریم که بیش از 100 کتابفروشی را شامل می شود.
 
اسماعیلی با اشاره به برخی مشکلات حوزه نشر کتاب بیان کرد: مشکل اصلی ما در شبکه توزیع کتاب این است که ارتباط خوبی با شهرستان ها نداریم و تمرکز ما بیشتر بر روی شهرهای بزرگ است. ما در خوشه به دنبال تقویت این شبکه مویرگی هستیم وبا تقویت مرکز پخش هایی که می توانند کتاب را به شهرستان ها برسانند تلاش می کنیم این شبکه را بهتر و قوی تر کنیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آنهایی که لذت مطالعه را چشیده اند مطالعه و کتاب را رها نمی‌کنند. نویسنده مورد علاقه من در حوزه داستان استاد نادر ابراهیمی هستند و در حوزه شعر آقای مودب و محمدمهدی سیار هستند.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها