نمی از ایثار (25)؛

نصب پارچه‌نوشته برای رد گم کردن ستون پنجم

اعضای گروهان ما را در یک کامیون بنز 911 که کانتینر داشت سوار کردند و به سمت کردستان و ماووت عراق حرکت کردیم. گاهی در جاهای مختلف برای نماز و خوردن غذا پیاده می‌شدیم؛ اما متوجه چیزی نبودیم...
کد خبر: ۲۶۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰ - 11October 2017
اهداءکمک‌های غیر نقدی به جبههبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، کتاب «نمی از ایثار» مشتمل بر مجموعه خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان شهرستان ابرکوه است که به قلم «محمدرضا بابایی‌ ابرقویی» به رشته تحریر درآمده و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد منتشر شده است.

خاطره زیر برگرفته از این مجموعه و از خاطرات رزمنده پاسدار «سید مهدی هدایت»  از استان یزد است.

... بهمن‌ماه سال 1366 در پادگان شهید عاصی‌زاده، نیروی گردان امام حسین (ع) بودیم. فرمانده گردان سرهنگ «محمود شاهپورزاده» و فرمانده گروهان ما هم شهید «اصغر جهانی» بودند.

اعضای گروهان ما را در یک کامیون بنز 911 که کانتینر داشت سوار کردند و به سمت کردستان و ماووت عراق حرکت کردیم. گاهی در جاهای مختلف برای نماز و خوردن غذا پیاده می‌شدیم؛ اما متوجه چیزی نبودیم.

وقتی نزدیک ماووت رسیدیم به علت بارش برف، ماشین در گودالی گیر کرد. لذا برای بیرون آوردن آن، همه پیاده شدیم که کمک کنیم.

در اینجا وقتی بنده به سمت جلو آمدم یک دفعه متوجه پارچه ‌نوشته جلو ماشین که برای رد گم کردن ستون پنجم و اینکه دشمن متوجه نشود نیروها را به طرف جبهه می‌برند، شدم.

روی آن پارچه نوشته شده بود: «کمک‌های غیرنقدی اهدایی مردم حزب‌الله به جبهه‌های حق علیه باطل» در آنجا به نوعی ما کمک غیر‌نقدی محسوب می‌شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها