فرمانده دریابانی مازندران:

هیچ‌گونه ناامنی در مرزهای دریایی مازندران وجود ندارد

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه 70 درصد از توان رزمی و نیروهای خود را در بحث طرح سالم‌سازی دریا به کار گرفتیم، گفت: در مدت 6 سال گذشته هیچ‌گونه موضوع ناامنی در مرزهای دریایی مازندران مشاهده نشده است.
کد خبر: ۲۶۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ - 10October 2017
ناامنی در مرزهای دریابانی مازندران شاهد نیستیمبه گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار سرتیپ دوم «هوشنگ حسینی» فرمانده دریابانی مازندران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته ناجا در سالن اجتماعات دریابانی برگزار شد، اظهار داشت: دریابانی تنها نهادی است که به عنوان متولی دریا با تشکیل دبیرخانه و تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولان ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، اداره اطلاعات، محیط زیست، شیلات، منابع طبیعی و استانداری در جهت ایجاد  امنیت دریا تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه در مدت 6 سال فعالیت خود شاهد هیچ‌گونه موضوع ناامنی نبودیم، گفت: در ارتباط با بحث امنیت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که در صورت مشاهده هرگونه ناامنی و مزاحمت بلافاصله موضوع بررسی می‌شود که خوشبختانه تا کنون هیچ گونه ناامنی مشاهده نشده است.

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه 70 درصد از توان رزمی و نیروهای خود را در بحث طرح سالم‌سازی دریا به کارگیری کردیم، عنوان کرد: در بحث ساماندهی شناورها، بیش از 2 هزار فروند شناور را ساماندهی کردیم که همه شناورها مجهز به قطب‌نما، گواهینامه سلامت و چی.پی.اس هستند.

حسینی با اعلام اینکه امسال 2 هزار و 121 نفر از مرگ حتمی توسط نیروهای دریابانی و ناجیان غریق نجات یافتند، گفت: امسال با افزایش 18 درصدی در نجات غریق و کاهش 28 درصدی در تعداد غریق مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: امسال 342 فروند شناور دریایی توقیف شدند که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

فرمانده دریابانی مازندران خاطرنشان کرد: شناورهایی که رعایت شئونات اسلامی را ندارند یا از مولفه‌های تعریف شده یا مجوز دریا بهره‌مند نیستند با آنها برخورد و توقیف می‌شوند.

حسینی با اعلام اینکه در ارتباط با صید و صیادی غیرمجاز  گفت: معاونت آبزیان و کارکنان دریابانی موظف شدند با هرگونه صید غیرقانونی برخورد کنند و با هرگونه برداشت صید بی‌رویه نیز برخورد قانونی می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار