رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان:

کنگره 5400 شهید استان کردستان در سال 1397 برگزار می‌شود

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته «کنگره 5400 شهید استان کردستان» در سال 1397 در شهرستان سنندج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ - 10October 2017
کنگره 5400 شهید استان کردستان در سال 1397 برگزار خواهد شدبه گزارش دفاع پرس از سنندج، سرهنگ «ابراهیم حسینی» رئیس ستاد کنگره بزرگداشت 5400 شهید استان کردستان در جلسه هماهنگی برنامه‌های شهرستانی کنگره 5400 شهید استان کردستان که پیش از ظهر امروز در شهرستان دهگلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: یکی از پیام‌های مکتب امام حسین (ع) و عاشورا جوانمردی و فداکاری و رعایت حق‌الناس بوده است.

حسینی با اشاره به تحرکات دشمن در منطقه تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با هجمه بزرگ استکبار جهانی مواجه است و دشمن با حضور مستقیم و غیرمستقیم خود در منطقه اهداف متعددی را در نظر دارد که مهمترین این اهداف کشیدن ناامنی به مرزها و در نهایت به داخل کشور ایران است.

وی در ادامه به پیشرفت‌های علمی جامعه اشاره کرد و گفت: جوانان ایران اسلامی با اتکا به توانی‌های خود توانستند در جهان به جایگاه‌های مهم علمی دست پیدا کنند که این پیشرفت‌های علمی دشمنان را چنان در بهت و حیرت فرو برده که در تلاش هستند به هرنحو ممکن و با بکار بردن ابزار‌هایی مثل تحریم جلوی پیشرفت‌های علمی را بگیرند.

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت شهدای استان کردستان در ادامه اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تولید محصولات وطنی را از موثرترین روش‌ها برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن دانست و اظهار کرد: دشمن که خود را در تمام جهات شکسته خورده و ناتوان دید با اعمال تحریم‌های ظالمانه در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. 
 
حسینی در ادامه به برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان و یادواره‌های شهدا در سطح استان و کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای فرهنگی که می‌تواند دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را در منطقه خنثی نماید برگزاری همین کنگرها و یاد‌واره‌های شهداست چرا که در همین یادواره‌ها و کنگره‌ها هست که جوانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده است با رشادت‌های پدران، برادران و مادران این سرزمین آشنا می‌شود و یکی از اهداف اینگونه مراسمات هم همین است تا پل ارتباطی باشد بین جوان‌های امروز و جوان‌های دوران دفاع مقدس.

وی افزود: جایگاه رفیع شهید و شهادت و مکتب وسیع و نجات‌بخش آنان بُرنده‌ترین سلاح در برابر سلاح‌های استعمار و استکبار جهانی است.

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت شهدای کردستان در ادامه به کنگره 5400 شهید استان اشاره کرد و افزود: این کنگره هر سال در یکی از شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد که این کنگره در سال 1397 در استان کردستان برگزار شود.

حسینی در ادامه به ظرفیت جامعه روحانیت و تریبون‌های نماز جمعه برای شناسایی بیشتر سیره و روش شهدا و فداکاری آنان اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه و جماعات در نمازهای یومیه و جمعه می‌توانند شهدا را بهتر به نسل جوان و آیندگان و جهانیان معرفی کنند.

وی بیان داشت: برای برگزاری این کنگره عظیم که قرار است در سال 1397 در شهرستان سنندج برگزار شود جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی در کل شهرستانهای استان صورت گرفته است و همچنین در  مرکز استان 28 کمیته و در شهرستانها 24 کمیته با شرح وظایف محوله موظف هستند جلسات کمیته‌های مربوطه را برگزار کرده و برنامه‌های پیشنهادی جلسات برگزار شده خود را جهت هر چه بهتر برگزار شدن این کنگره به ستاد مرکزی این کنگره ارسال نمایند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها