نماینده ولی‌ فقیه در استان ایلام:

مردم ایلام نقش بی‌بدیلی در خلق حماسه اربعین دارند

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام گفت: مردم ایران اسلامی عموماً و مردم استان ایلام خصوصاً در خلق حماسه اربعین حسینی نقش بی‌بدیلی دارند.
کد خبر: ۲۶۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 10October 2017

مردم ایلام نقش بی‌بدیلی در خلق حماسه اربعین حسینی دارندبه گزارش دفاع پرس از ایلام، آیت‌الله «محمدنقی لطفی» نماینده ولی فقیه در استان ایلام، در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: حماسه اربعین حسینی یک راهپیمایی جهانی و بین‌المللی و نماد عزت و قدرت تشیع و ایران اسلامی است.

وی بابیان اینکه حماسه اربعین حسینی باتدبیر رهبر معظم انقلاب موجب شد که در بدو تأسیس پدیده زشت داعش توطئه مثلث شوم آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و ارتجاع عرب را برای مقابله با انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت خنثی شود، ابراز کرد: دشمنان تلاش زیادی کردند که این حماسه محقق نشود، اما موفق نشدند و هر سال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

امام‌ جمعه ایلام، با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی عموماً و مردم استان ایلام خصوصاً در خلق حماسه اربعین حسینی نقش بی‌بدیلی دارند، ابراز کرد: حجم عظیمی از زوار حسینی از ایران اسلامی و سایر کشورها برای حضور در مراسم اربعین حسینی از ایلام و مرز مهران تردد می‌کنند و عمده خروج و ورود زوار از مرز مهران است.

لطفی تصریح کرد: این‌ یک هدیه‌ای است که خداوند باری‌تعالی به مردم استان داده است، مردم ایلام در این سه سال سنگ تمام گذاشته‌اند و هم مسئولان و هم مردم ایلام بسیج می‌شوند و از زوار حسینی پذیرایی و استقبال می‌کنند که باید ضعف‌ها را شناسایی شود و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات و نواقص با هماهنگی انجام دهند.

وی با تأکید بر ضرورت انعکاس حماسه اربعین حسینی در ایلام و تلاش مردم و مسئولان ایلامی در خدمت‌رسانی به زوار در رسانه ملی، یادآور شد: صداوسیمای مرکز استان تلاش مجدانه‌ای در پوشش این رویداد در استان داشته است اما انعکاس خدمات مردم و مسئولان استان در ایام اربعین حسینی در رسانه ملی مورد ظلم قرارگرفته که باید در این زمینه کار شود.

آیت‌الله لطفی با بیان اینکه نزدیک‌ترین مرز به کربلا در کشور مرز مهران است، یادآور شد: مردم ایران اسلامی در زمینه اربعین حسینی با توجه به امنیت و نزدیکی مرز در استان ایلام، مهران را به‌عنوان مرز خروجی برای سفر به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

امام‌ جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: مسافربرها اعم اتوبوس‌ها و سواری‌ها در ایام اربعین حسینی به‌دقت باید کنترل شوند که هزینه اضافه از زوار حسینی گرفته نشود و امید است بتوانیم با نحو بهتری در زمینه استقبال و پذیرایی از زوار حسینی فعالیت کنیم، باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد که هم خدمات بهتری ارائه شود و هم انعکاس بهتری از سال گذشته صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار