سرپرست استانداری اردبیل:

اقتدار امروز ایران مرهون رهبری‌های ولی فقیه و رشادت نیروهای مسلح است

سرپرست استانداری اردبیل گفت: هم اکنون کشور ما به برکت نیروهای ارزشی نظامی و انتظامی و بسیج به اوج اقتدار رسیده است و جا دارد از همه این نیروها قدردانی کنیم.
کد خبر: ۲۶۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ - 10October 2017
اقتدار امروز ایران مرهون رهبری‌های ولی فقیه و رشادت نیروهای مسلح استبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، «اقبال عباسی» سرپرست استانداری اردبیل قبل از ظهر امروز در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: در دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه مشارکت جدی داشتند و اگر این رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نبود کشور ما به این اندازه به اقتدار نمی‌رسید.

وی اضافه کرد: همه مردم در جنگ تحمیلی سهیم بودند و با جانفشانی و فداکاری‌های خود توانستند جلوی متجاوزان و استکبار جهانی که قصد سلطه بر کشورمان را داشتند بگیرند.

سرپرست استانداری اردبیل گفت: همین فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران باعث شد که خاک کشور ما تحت تصرف دشمن قرا نگیرد و اکنون ضروری است آنهایی که در این راه جانفشانی کرده‌اند مورد عنایت و توجه ویژه قرار بگیرند.

عباسی در ادامه نقش اردبیل در جنگ تحمیلی را یادآور شد و گفت: اردبیل هر چند در آن زمان یکی از شهرهای آذربایجان شرقی بود ولی به اندازه یک استان در جنگ نقش داشت و این امر هم نشان می‌دهد که مردم استان اردبیل علاقمندی فراوانی برای دفاع از میهن و وطن خود دارند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسمات عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی افزود: استان اردبیل در برگزاری مراسم ماه محرم همواره زبانزد عام و خاص بوده و این نشان می‌دهد که مردم این استان پایبند ارزش‌های اسلامی و دینی هستند.

سرپرست استانداری اردبیل درباره ماموریت بسیج و نیروهای انتظامی در کشور اظهار کرد: به همت و درایت مقام معظم رهبری، ماموریت بسیج و نیروی انتظامی در کشور فرا مرزی شده است تا آسیبی به کشور ما از طرف دشمن وارد نشود.

عباسی گفت: هم اکنون کشور ما به برکت نیروهای ارزشی نظامی و انتظامی و بسیج به اوج اقتدار رسیده است و جا دارد از همه این نیروها قدردانی کنیم.
 
بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل در سال 97

در ابتدای این جلسه، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل که احداث آن در سال 95 شروع شده سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح با مساحت 4.5 هکتار و زیر بنای 6 هزار و 250 مترمربع شامل آمفی تئاتر، دو سالن مجزا، کتابخانه و بخش روایتگری منحصر به فردی است که اعتبارات مورد نیاز آن هم تامین شده است.

واحد با اشاره به احداث یادمان‌های شهدا در سطح استان گفت: در حال حاضر 15 یادمان شهدای گمنام در این استان در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال 97 شاهد تکمیل آنها باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: 60 عنوان کتاب در حوزه‌های دفاع مقدس در دو سال گذشته در استان رونمایی شده و در حال حاضر تدوین کتاب نقش استان اردبیل در دفاع مقدس به تفکیک شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضرورت تدوین دائرةالمعارف دفاع مقدس استان را یادآور شد و گفت: 300 مدخل برای این موضوع انتخاب شده که از این تعداد 260 مدخل تایید شده است.

به گزارش دفاع پرس، استان اردبیل در دوران دفاع مقدس 3 هزار 400 شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار