محسن پرویز:

تشکیل اتاق فکر «40 سالگی انقلاب» با حضور هنرمندان/ مجمع عمومی انجمن قلم ۲۶ مهرماه برگزار می‌شود

سخنگوی انجمن قلم ایران گفت: مجمع عمومی انجمن قلم روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور اعضای انجمن تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ - 10October 2017
تشکیل اتاق فکر «40 سالگی انقلاب» با حضور هنرمندان/ مجمع عمومی انجمن قلم ۲۶ مهرماه برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران پیرامون برنامه های این انجمن برای 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: تقریبا از سه ماه پیش بحث 40 سالگی انقلاب اسلامی در جلسه هیأت مدیره انجمن مطرح شد.

وی افزود:‌ در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که قاعدتا لازم است مراکز غیردولتی و تشکل هایی مثل انجمن قلم ایران و سایر تشکل‌های فعال در کشور به مجموعه‌ای از افراد شاغل در حوزه‌های مختلف که مشغول کار هستند بتوانند برنامه هایی تدوین کنند تا چهل سالگی انقلاب و دستاوردهای انقلاب مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته پرویز این موضوع جزو مصوبات جلسه هیأت مدیره انجمن بود که پیرامون آن بحث و بررسی صورت گرفت، اما در این جلسه مسائل دیگری نیز مطرح شد و یکی از آنها این بود که ممکن است برنامه‌هایی به ذهنمان برسد، اما ما به تنهایی قادر به انجام آن نباشیم. از این رو مقرر شد اتاق فکری به مسئولیت رضا اسماعیلی از اعضای هیأت مدیره انجمن تشکیل شود و در آن اتاق فکر برنامه‌هایی که به نظر می‌رسد اجرای آن مفید است، طرح و برنامه‌ریزی شود و برنامه‌هایی که توسط انجمن با توجه به محدودیت امکانات مادی و نداشتن بودجه خاص و پرسنل قادر به انجام اجرای آن نیستیم به عنوان پیشنهاد به مراکز ذیربط طی نامه‌ای اطلاع‌رسانی کنیم و نتیجه این خرد جمعی که در اتاق فکر صورت گرفت، دراختیار سایر مراکز نیز قرار گیرد.

وی افزود: نخستین جلسه از این نشست هم‌فکری با حضور جمال شورجه، قدرت‌الله صلح میرزایی، یوسف قوجق، محمد عزیزی، رضا اسماعیلی و بنده برگزار شد و در آن برنامه‌های پیشنهادی ارائه شد و بنا شد اتاق فکری گسترده‌تر با هنرمندان و متخصصان این حوزه تشکیل شود، بنابراین قرار است از افرادی برای حضور در این نشست طی هفته آتی دعوت به عمل آید و میزبان گروهی از دوستان فعال در حوزه هنر خواهیم بود تا برنامه‌ها را تدوین کنیم.

برگزاری برنامه‌های چهل سالگی انقلاب در بازه زمانی یک ساله

سخنگوی انجمن قلم ایران در ادامه به سایر برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برنامه دیگر این بود که ما اولاً از دولتی شدن برنامه‌ها پرهیز کنیم و یک برنامه مردمی ترتیب داده شود هر چند مراکز دولتی هم طبق برنامه‌ها و وظایفشان، اطلاعات را دراختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: چهل سالگی انقلاب یک بازه 10 یا 12 روزه محسوب نمی‌شود، بلکه بازه زمانی یکساله‌ای را در خصوص چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مدنظر داریم و قرار است طی این مدت برنامه‌هایی داشته باشیم.

پاسخ به شبهات جوانان در مورد حقایق انقلاب

پرویز به نکته سوم اشاره کرد و ابراز داشت: در این جلسه تأکید شد با توجه به اینکه تعداد زیادی از جوانان ما دوران انقلاب را درک نکردند و از سوی دیگر شاهد بمباران تبلیغاتی رسانه‌های معاند انقلاب هستیم، لازم است به شبهاتی که برای جوانان مطرح می‌شود پاسخ درخوری داده شود که این امر نیاز به همت جمعی دارد تا شبهات و حقایق مرتبط با انقلاب پاسخ داده شود، این امر در دستورکار اصلی ما قرار گرفت.

برگزاری اختتامیه جشنواره «حرمت حریم»/ بخش داستان کوتاه کوتاه افزوده شد

پرویز همچنین پیرامون جشنواره «حرمت حریم» که به شهدای مدافع حرم می‌پردازد اشاره کرد و گفت: این جشنواره به منظور پرداختن به شهدای مدافع حرم در دو بخش شعر و داستان برگزار شد. در حوزه داستان کوتاه حدود 175 اثر و در حوزه شعر 182 قطعه به دبیرخانه واصل شد، البته اضافه بر داستان کوتاه، تعدادی از داستان‌های کوتاه کوتاه «داستانک» به دبیرخانه واصل شد. این حوزه به دلیل نو بودن، داوری مستقلی داشت، بنابراین جشنواره در سه حوزه داستان کوتاه کوتاه، داستان کوتاه و شعر برگزار می‌شود و آثاری توسط داوران معرفی خواهد شد.

وی افزود: با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تقدیر از برگزیدگان جشنواره صورت می‌گیرد که نفرات اول 2 میلیون تومان، نفرات دوم 1.5 میلیون تومان و نفرات سوم یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد، البته شایستگان تقدیر هم مبلغ 500 هزار تومان دریافت می‌کنند، در کنار آن، آثار برگزیده طی یک کتاب منتشر و رونمایی می‌شود و تاریخ دقیق برنامه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مجمع عمومی انجمن قلم 26 مهر برگزار می‌شود

وی در پایان از برگزاری جلسه مجمع عمومی انجمن قلم خبر داد و گفت: این مجمع که هم‌زمان با هجدهمین سال تأسیس برگزار خواهد شد، روز چهارشنبه 26 مهرماه از ساعت 15 تا 17 با حضور اعضای انجمن تشکیل می‌شود. در این جلسه گزارش فعالیت هیأت مدیره ارائه خواهد شد و بازرسان گزارشاتی ارائه می‌کنند. همچنین ترازنامه مالی به تصویب خواهد رسید و ایده‌ها و نظرات چند نفر از اعضای انجمن اخذ شده و تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار