فرمانده انتظامی مازندران:

امنیت همانند اکسیژن است که مردم به آن نیاز دارند

فرمانده انتظامی مازندران امنیت را از مهم‌ترین نعمت الهی برشمرد و گفت: امنیت همانند اکسیژن است که همه مردم به آن نیاز دارند و همگان باید پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.
کد خبر: ۲۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۸ - 11October 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی مازندران در گردهمایی راهوران محل و تجلیل از نمونه‌هایی ترافیکی و شهروندان قانونمند با بیان اینکه به ازای هر دو نفر یک وسیله نقلیه در کشور وجود دارد، اظهار داشت: مازندران رتبه دوم کاهش تصادفات جاده ای را در کشور دارد و در6 ماه نخست امسال شاهد کاهش 6 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین فوت شدگان تصادفات ۳۸ سال است، اظهار داشت : ۷۷ درصد قربانیان تصادفات در استان مرد و ما بقی زن بوده اند.

فرمانده انتظامی مازندران امنیت را از مهم‌ترین نعمت الهی برشمرد و گفت: امنیت همانند اکسیژن است که همه مردم به آن نیاز دارند و همگان باید پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

سردار میرفیضی پایبندی به قانون را الزامی دانست و گفت: از سال ۷۷ تاکنون در کشور بیش از ۴۵۹ هزار نفر براثر تصادف جان خود را از دست دادند و بیش از چهار میلیون نفر مصدوم و معلول شدند که بر اساس این آمار روزانه در سطح کشور ۴۳ نفر در حوادث رانندگی فوت می‌کنند و این آمار در مازندران روزانه دو نفر است.

فرمانده انتظامی مازندران، تصریح کرد: درصد بالایی از تخت‌های بیمارستانی به مصدومان حوادث تصادفات اختصاص دارد و این امر می‌طلبد که تلاش ویژه ای برای کاهش تصادف جاده ای داشته باشیم.

سردار میرفیضی افزود: آمار تصادفات جاده ای از ۲۸ هزار نفر طی چند سال گذشته به ۱۶ هزار نفر در سال گذشته رسیده است و می‌توان با برنامه ریزی این شمار را کمتر کرد.

وی به نقش عوامل جاده، وسیله نقلیه و انسانی در حوادث جاده ای اشاره کرد و افزود: بیشترین عامل وقوع حوادث رانندگی را عوامل انسانی دارد و باید فعالیت‌ های دستگاه ‌های مختلف به سمت آموزش همگانی پیش رود.

فرمانده انتظامی مازندران یادآور شد: تولید امنیت یک موضوع چند وجهی است و هردستگاهی در ایجاد آن سهم دارد و افزایش اعتماد و مشارکت سبب کاهش حوادث و مصدومان خواهد شد.

سردار میرفیضی تاکید کرد: خروجی ‌ها در برخی آموزشگاه ‌های رانندگی کیفی نیست و باید در صدور گواهینامه دقت کافی صورت گیرد و افزایش مهارت افزایی در آموزشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

  انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار