جایزه ۱۲ میلیون دلاری آمریکا برای بازداشت 2 عضو حزب‌الله

وزارت امور خارجه آمریکا برای بازداشت 2 تن از فرماندهان حزب‌الله لبنان 12 میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
کد خبر: ۲۶۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ - 11October 2017
جایزه ۱۲ میلیون دلاری آمریکا برای بازداشت دو عضو حزب‌اللهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه برای ارائه اطلاعات به منظور بازداشت 2 تن از فرماندهان حزب الله لبنان جایزه تعیین کرد.

«نیتن سیلز» هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری برای بازداشت یا اطلاعات منجر به بازداشت «طلال حمیه» و «فواد شکر» به ترتیب هفت و پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

گفتنی است که کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه ای ضمن تروریستی خواندن حزب الله لبنان، مدعی شد: اکنون زمان بسیج کردن پاسخ جهانی به حزب الله لبنان است.

این در شرایطی است که آمریکا از تروریستها در سوریه حمایت قوی به عمل می آورد. شایان ذکر است که ژنرال علی العلی رئیس بخش عملیات های ارتش سوریه در حین به نمایش گذاشتن سلاح هایی که از تروریست های داعش مصادره شده اعلام کرد که ایالات متحده به معارضان مسلح سوری سلاح نمی دهد بلکه تروریست های داعش و جبهه النصره را تجهیز می کند.

وی تأکید کرد که ارتش سوریه مطلع شده که در فاصله زمانی ژوئن گذشته تا ۱۵ سپتامبر دست کم ۱۴۲۱ محموله سلاح و تجهیزات نظامی به این بهانه که این سلاح ها برای مقابله با تروریسم ارسال شده است به دست عناصر داعش و جبهه النصره رسیده است.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا با اشاره به ارتباط محکم آمریکا و تروریست‌ها در سوریه اعلام کرد: داعش فانی است و از بین می رود و طرفی که جنگ با داعش را به تعویق می اندازد و مانع تراشی می کند آمریکایی ها هستند. آمریکا خواهان پایان داعش در کوههای العین، راس بعلبک و القاع نبود و برای توقف جنگ به ارتش و دولت لبنان فشار وارد آوردند و تهدید کردند. مانع تراشی آمریکایی ها در خاتمه دادن به پایان کار داعش راه به جایی نمی برد و مانع جنگ ضد داعش نخواهد شد. آمریکا عجله ای برای پایان دادن به کار داعش ندارد؛ زیرا برای آنها آنچه مطلوب است نابودی ارتش ها و ملت ها و فرسایش همه است و این سیاست آمریکا در موضوع داعش است. نیروی هوایی آمریکا در برخی مناطق مانع پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در مناطق تحت اشغال داعش می شود. ما در البادیه سوریه در اطراف شهر المیادین به پیش می رویم و آن پس گرفته خواهد شد. درباره رقم زدن سرنوشت جنگ در غرب الانبار در منطقه القائم عراق اصرار و عزم راسخ وجود دارد. آنچه در منطقه جریان دارد طرح آمریکایی-سعودی است و در عراق و لبنان شکست خورد و در سوریه در مسیر سرنوشت و خاتمه دادن است. حزب الله افتخار مشارکت در شکست طرح آمریکایی-سعودی را دارد و شهیدان مقاومت گواه آن هستند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها