هبلاوی تاکید کرد؛

ضرورت فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد جهت تقریب مذاهب

دبیرکل مرکز تقریب لندن بر ضرورت فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد جهت تقریب مذاهب تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ - 11October 2017
ضرورت فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد جهت تقریب مذاهب
به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، هبلاوی دبیرکل مرکز تقریب لندن در اجلاس «نقش اتحادیه‌های تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت» که در هتل آزادی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: نسل جدید علما و روحانیون به رهبری آیت الله خامنه‌ای با شرارت‌هایی که متوجه جهان اسلام است، مقابله و امیدها را دل امت اسلامی احیا می‌کنند. علمای اسلامی باید با چالش‌های فرا روی جهان اسلام مقابله کنند و در تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی گام بردارند.
 
وی با بیان اینکه علمای اسلام به آینده امیدوار هستند و به اهداف خود خواهند رسید، تصریح کرد: علمای اسلام باید با ثبات به کار خود ادامه دهند و از سیاست‌زدگی دوری کنند. هدف ما از وحدت، خشنودی خداوند است.
 
هبلاوی گفت: برخی از علما در کشورهای دیکتاتوری گویا قرآن را خوب مطالعه نمی‌کنند؛ خداوند در قرآن می‌فرماید با یکدیگر اختلاف نداشته باشید، اگر اختلاف داشته باشید شکست می‌خورید.
 
دبیرکل تقریب مرکز لندن در ادامه بر فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: تاسیس سازمان‌های مردم نهاد در دهه 40 میلادی در مصر و ایران توسط حسن البنا و شیخ تقی الدین قمی آغاز شد و در ادامه نیز محمود شلطوط این کار را در راستای تقریب مذاهب اسلامی و وحدت امت اسلامی ادامه داد و تلاش کرد با ارتجاع و عقب ماندگی مقابله کند.

وی گفت: جهان اسلام امروز بیش از گذشته به همکاری سازمان‌های مردم نهاد نیاز دارد. تقریب مذاهب اسلامی یکی از نردبان‌های بلند وحدت اسلامی است که باید آن را به خوبی بشناسیم. تقریب زیربنای وحدت است. بعد از تقریب ما باید فقه وحدت را بررسی کنیم.
 
هبلاوی بیان کرد: به نظر من ما امروز باید در فکر فقه وحدت باشیم تا بتوانیم این فقه را برای نسل آینده تشریح کنیم.
 
دبیرکل تقریب مرکز لندن با تاکید بر اینکه نسل امروز با چالش‌هایی زیادی روبرو است، تصریح کرد: ما باید با چالش‌‌های محور شرارت که رهبری آن بر عهده آمریکا و اذناب آن است، مقابله کنیم.
 
وی حضور ترامپ در یک کشور عربی - اسلامی و مذاکره با سران آن کشور را مایه شرمساری جهان اسلام توصیف کرد و افزود: علمای اسلامی باید با چالش‌هایی این چنینی مقابله کنند.
 
هبلاوی در ادامه با انتقاد از کشورهای اسلامی که چرا مثل ایران به دنبال برگزاری کنفرانس‌های وحدت اسلامی نیستند، گفت: ما امروز گرد هم آمدیم تا مسایل فرا روی امت اسلامی را بررسی کنیم، به اذن خداوند همه مسایل حل شدنی است و چیز محالی وجود ندارد. ان‌شاالله به اذن خداوند و با حمایت علما و فقهای اسلام بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد و مفهوم وحدت را در جهان اسلام پیاده خواهیم ساخت. ما باید امت اسلامی را آگاه سازیم و هوشیار نگه داریم.

وی در پایان از سازمان‌های مردم نهاد خواست که همه آوارگان جهان اسلام اعم از مسلمانان میانمار، یمن، سوریه و ... را تحت پوشش قرار دهند و حمایت از مظلومان را که از ایران آغاز شده است، ادامه دهند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار