آیت الله اراکی در جمع خبرنگاران:

توطئه جدایی «کردستان عراق» جهان اسلام را دچار چالش می‌کند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مسئله جدایی کردستان توطئه بسیار بزرگی است و اگر این توطئه تحقق پیدا کند که نمی‌کند، جهان اسلام دچار چالش خواهد شد؛ لذا باید با این توطئه مقابله کرد.
کد خبر: ۲۶۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ - 11October 2017
توطئه جدایی «کردستان عراق» جهان اسلام را دچار چالش می‌کند
به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که علت اصلی تفرقه در جهان اسلام چیست، اظهار داشت: دو علت داخلی و خارجی موجب تفرقه در جهان اسلام شده است؛ علت داخلی ضعف برخی از تصمیم‌گیرندگان در داخل کشورهای اسلامی است که براساس هوای نفسانی و منافع شخصی تصمیم‌گیری می‌کنند. علت دوم هم خارجی‌ها هستند؛ آنها چون چنین طعمه آماده‌ای در جهان اسلام مشاهده می‌کنند، این طعمه را هدف قرار می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه که هدفشان نابود کردن ملت‌های منطقه است، تصریح کرد: ما امروز شاهد توطئه جدیدی در منطقه هستیم؛ امیدواریم این توطئه تحقق پیدا نکند، قطعا هم تحقق پیدا نخواهد کرد. مسئله جدایی کردستان توطئه بسیار بزرگی است، به طور خاص مربوط به عراق نمی‌شود، امروز تجزیه عراق است، فردا هم تجزیه سوریه، یمن، عربستان و مصر را مطرح می‌کنند. اگر این توطئه تحقق پیدا کند جهان اسلام دچار چالش خواهد شد و باید با این توطئه مقابله کرد.

آیت الله اراکی یکی از اهداف اصلی برگزاری اجلاس اتحادیه نخبگان جهان اسلام را پیشنهاد تشکیل اتحادیه جدید کشورهای منطقه دانست و گفت: این اتحادیه می‌تواند از ۴ کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه شروع شود، بعد کشورهای لبنان، پاکستان، قطر و سایر کشورها می‌توانند در این اتحادیه عضو شوند تا با خطری که جهان اسلام را تهدید می‌کند، مقابله کند.

وی خطر جنگ مذهبی را در منطقه خطر بسیار جدی برای جهان اسلام شمرد و گفت: اجلاسی که امروز در حال برگزاری است، می‌تواند هم از طریق ارائه پیشنهادات و تشکیل کمیته پیگیری پیشنهادات اثرگذار باشد و گام‌های موثر اجرایی و‌ عملی در مقابله با توطئه های استکبار بردارد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها