وصیت‌نامه شهید حسن سراجیان‌قلی‌زاده/ جانم را تقدیم اسلام و امام می‌کنم

شهید سراجیان‌قلی‌زاده در وصیت‌نامه خود آورده است: از مال دنیا چیزی ندارم جز یک جان ناقابل که تقدیم اسلام و امام میکنم.
کد خبر: ۲۶۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ - 11October 2017
وصیت‌نامه شهید حسن سراجیان قلی‌زاده/ جان خود را تقدیم اسلام و امام می‌کنم

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «حسن سراجیان قلی‌زاده» 22 اردیبهشت 1328 در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و در تاریخ 12 اردیبهشت 1361 طی عملیات فتح‌المبین در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی

«و من یقاتل فی سبیل الله قیقتل اویغلب فسوف توبه اجرا عظیما» و هرکس در جهاد براه خدا کشته شد و یا فاتح گردید بزودی او را اجری عظیم دهیم.

تا دوستدار مصحف و در دین احمدیم

بر جمله خلایق دنیا سر آمدیم

هرکس برای خویش پناهی گزیده است

ما در پناه قائم آل محمدیم

سلام بر منجی انسان‌ها و نایب بر حق او که راهش راه خداست و درود به رهروان راهش که با شهادتشان پایه گذاری انقلاب پرشکوه حضرت مهدی (ع) موعود را نمودند. سال‌ها بود که می‌خواستم یکی از اولیاء الله را ببینم. اما افسوس که نمی‌توانستم و غم آن همچنان بر دلم سنگینی می‌کرد، اما اکنون به میدان میروم و این خون بی‌ارزشم را نثار قدمش میکنم.

از مال دنیا چیزی ندارم جز یک جان ناقابل که تقدیم اسلام و امام میکنم و از همسرم میخواهم که در تربیت فرزندانم کوشا باشد و به نماز اهمیت بسیار دهد و اینک سخنی با بستگانم، از رزمندگان بوسیله قناعت کردن‌ها و کمک به یتیمان و اسیران و فقیران و رانده‌شدگان بوسیله پشتیبانی کنید و نسبت به یک دیگر مهربان باشید و اتحاد داشته باشید تا خدا هم لطف خودش را شامل حالتان بگرداند و لیاقت اینکه سرباز واقعی اسلام باشید به شما عطا کند. ان‌شاءالله

خدا را فراموش نکنید نمازتان را خیلی اهمیت بدهید و برای تمام رزمندگان در جبهه‌ها دعا کنید که بر دشمن درونی و دشمن بیرونی پیروز شوند و جهاد اکبر و اصغر را که از واجبات است انجام دهید. ان‌شاءالله تعالی

و بسیار بسیار دعا کنید خدایا ظهور حضرت مهدی (ع) را برسان تا دنیا را از ظلم و کفر نجات دهد. ان‌شاءالله

در اینجا از خانواده عزیزم میخواهم که در تمام کارهایشان دقت کنند و مراعات جنگ و انقلاب را با صرفه جویی‌ها و بخشش‌ها و دستگیری از یتیمان بنمایند امیدوارم که در درگاه خداوند روسفید باشید و برای سلامتی امام خمینی و تمام رزمندگان دعا کنید و اما سخنی با همسرم.

همسرم، دوست دارم تو هم فکر وهم صدای من شوی اگر یادت باشد سفارشاتی در مورد اخلاق و رفتارت کردم که سرلوحه آن را رضایت خداوند متعال قرار داده‌ام و اینکه تربیت اولاد را بسیار بسیار اهمیت بدهی خداوند را در هر حال حاضر و ناظر بدانی و سعی در شناخت اسلام داشته باشی.

در خاتمه موفقیت همگی اهل فامیل را از درگاه خداوندگار توانا مسئلت دارم و برای ایشان طلب مغفرت میکنم و میخواهم مرا حلال کنند و این دعا را همیشه با خود زمزمه کنید.

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار