کارگردان انیمیشن «جگردار»:

«جگردار» روایتی از جهادگران سازندگی در دفاع مقدس است

حمیدرضا نخعی گفت: انیمیشن «جگردار» داستان ساخت پل برای رزمندگان دفاع مقدس توسط جهاد سازندگی را روایت می‌کند و در حال حاضر آماده نمایش است.
کد خبر: ۲۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 11October 2017
«جگردار» روایتی از جهادگران سازندگی در دفاع مقدس استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حمیدرضا نخعی فیلمساز و انیماتور درباره انیمیشن جدید خود با عنوان «جگردار» گفت: این انیمیشن چهار دقیقه‌ای، داستان ساخت پل برای رزمندگان دفاع مقدس، توسط جهاد سازندگی را روایت می‌کند.

وی ادامه داد: در این انیمیشن می‌بینیم که در یکی از پروژه‌های پل‌سازی به دلیل پیش رو بودن دره‌ای، کار با مشکل مواجه می‌شود، اما فردی به نام یوسف بیرامی که راننده جهاد بوده، این کار را انجام می‌دهد.

نخعی خاطر نشان کرد: ساخت این انیمیشن به دلیل کمبود عکس‌های لازم در مرحله پیش تولید با کُندی زیادی همراه شد و بیش از یک ماه زمان برد تا عکس‌های مورد نیاز را تهیه کنیم. همچنین مدتی را هم صرف کردیم تا تصاویر جهاد سازندگی را از مکان ساخت این پل، تهیه کنیم.

این فیلمساز یادآور شد: با توجه به اینکه تهیه‌کننده این کار، واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب است، تصمیم‌گیری درباره نحوه توزیع و انتشار انیمیشن هم برعهده آنهاست.

وی اضافه کرد: هدف از تولید انیمیشن «جگردار» ساختن کاری در مورد فعالیت‌ها و عملکرد جهاد سازندگی بود که تا امروز بسیار کم درباره آن‌ها اثری ساخته شده است. البته این موضوع به نحوه فعالیت این نهاد برمی‌گردد که در این زمینه، ضعیف کار کردند.

نخعی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: هزینه تولید انیمیشن از فیلم بیشتر است و به همین علت، کمتر کسی به این حوزه وارد می‌شود، زیرا آن دلگرمی که باید برای فعالیت این قشر از هنرمندان وجود داشته باشد، در حال حاضر به چشم نمی‌خورد.
 
منبع: خبرگزاری دانشجو
نظر شما
پربیننده ها