به روز شده در: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۲
لاریجانی در نشست با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانجات باید برای ارتباط با راه‌آهن انگیزه‌مند شوند که طرح‌های قانونی در این خصوص قطعا با بار مالی مواجه می‌شود لذا دولت باید اقدام به ارائه لایحه کند.
کد خبر: ۲۶۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ - 11October 2017
با ارائه تسهیلات به کارخانجات برای حمل‌ونقل ریلی انگیزه ایجاد شود
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشستی که امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) با مدیرعامل و مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران داشت به تقویت مسیرهای پر رفت و آمد ریلی از حیث مسافران اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است در مسیرهای اصلی همچون تهران - مشهد و اصفهان - شیراز مسافر بیشتری از طریق ریل جابجا شود که نیازمند تقویت ناوگان است.

وی در ادامه گفت: باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های خارجی حرکت کرد و تمرکز روی منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده تقریبا سودی ندارد چرا که این منابع صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید به کارخانجات تسهیلات داد تا حمل و نقل خود را از طریق ریل صورت دهند، خاطرنشان کرد: کارخانجات باید برای ارتباط با راه آهن انگیزه‌مند شوند که طرح‌های قانونی در این خصوص قطعا با بار مالی مواجه می‌شود لذا دولت باید اقدام به ارائه لایحه کند.

سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با بیان اینکه شرکت راه‌آهن از ابتدای سال 92 تعرفه خود را افزایش نداده است، گفت: ما حتی یک ریال هم حق دسترسی از مسافر و یا کانتینر نمی‌گیریم و از سال 93 تا کنون درآمد ثابتی داریم که بخشی از درآمد از محل هدفمندی یارانه ها تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در ادامه با بیان اینکه سهم قطار از حمل و نقل عمومی صرفا 10 درصد است، عنوان کرد: در سال 95 حدود 23 میلیون نفر مسافر را خدمت‌رسانی کردیم که با سرعت حداقلی 140 کیلومتر در ساعت بوده است.

وی در ادامه به برخی از دستاوردهای این شرکت اشاره و تصریح کرد: کاهش زمان مسافرت میان تهران و مشهد از 12 به 10 ساعت، افزایش ظرفیت از 55 قطار در روز به 200 قطار و راه اندازی قطارهای 5 ستاره و قطارهای به مقصد کربلا در اربعین 95 از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت بوده است.

مدیرعامل راه‌آهن در ادامه با تاکید بر اینکه باید با سیاست‌هایی که دولت در نظر دارد به انتقال 195 میلیون تن بار در سال برسیم، اظهار داشت: متأسفانه در ایران مترو با راه‌آهن هیچ ارتباطی ندارد در حالی‌که در همه جای دنیا این اتفاق رخ داده؛ لذا قصد داریم در نقاطی مترو را با راه‌آهن مرتبط کنیم که میدان راه‌آهن تهران یکی از این مقاصد بوده و در آینده این اتفاق در مشهد، اهواز، اصفهان و شیراز نیز خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت انتقال بارهای دولتی از طریق خطوط ریلی کشور عنوان کرد: مطلوب این است که حداقل دولت مکلف شود تا بارهای دولتی را به روی ریل بیاورد اما برخی مخالفت‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد لذا حمل و نقل ترکیبی باید مورد حمایت قرار گیرد چرا که هرچه بار روی ریل بیاید کشتار جاده‌ای نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 151
لینک کوتاه: http://dnws.ir/261629
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار