مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه:

پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه پروژه ملی است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به ۱۴ شهید مدافع حرم این استان گفت: در زمان جنگ تحمیلی مردم شهید پرور استان کرمانشاه ۱۷۰ هزار رزمنده به جبهه‌های نبرد در شمالغرب، غرب و جنوب غرب اعزام کردند.
کد خبر: ۲۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ - 11October 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس که با حضور مسئولان در استان کرمانشاه انجام شد، اظهار داشت: مردم ولایتمدار استان ۹۸۰۰ شهید تقدیم کردند و ۱۶ هزار رزمنده میهمان از دیگر استانها در نواز مرزی استان به شهادت رسیدند که این رقم حدود ۱۴ درصد از شهدای دفاع مقدس را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه افتخار داشتن ۲۰ هزار جانباز و ۱۷۸۰ آزاده را در کارنامه درخشان خود دارد، گفت: استان ما ۱۰۰۰ نفر زن شهیده دارد و ۲۷۴۸ نفر شهید مقاومت در برابر تجاوزات هوایی دشمن دارد.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه ۱۷۰ هزار رزمنده به جبهه‌های نبرد در شمالغرب، غرب و جنوب غرب اعزام کرده است و نیز ۱۴ شهید گرانقدر مدافع حرم تقدیم کرده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه ۳۰ عملیات کوچک متوسط و بزرگ در استان کرمانشاه انجام گرفته است، گفت: محل احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس توسط سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، فرمانداری، شهرداری و استانداری کرمانشاه تامین شده است.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار با فضای تاسیساتی با مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع طرح ریزی شده و مهمترین قسمتهای آن شامل مسجد در دو طبقه، کتابخانه ۳۸۰ متر، سایت اداری، سالن همایش ۸۰۰ نفره، موزه و نمایشگاه به ابعاد ۵۷۰۰ متر مربع، نمایشگاه بازسازی عملیات مرصاد، پارکینگهای اختصاصی برای کاروانهای راهیان نور و... می‌باشد.

سرهنگ محمدی گفت: این پروژه، پروژه ملی است که در قانون برنامه ششم دولت مصوب شده است و ما جزو ده استانی بودیم که موزه و مرکز فرهنگی نداشتیم.

وی افزود: مهمترین موضوع در این راستا، تهیه محتوا است و ۷۰ درصد محتوای علمی به صورت پروژه های تحقیقاتی تهیه شده است، ۱۵ عنوان پروژه تحقیقاتی تهیه شده و ۱۰۰ عنوان کتاب نیز داریم.

این مسئول از تهیه کتاب برای شهدای شاخص استان خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای تهیه دانش نامه استانی استان کرمانشاه در دست انجام است، تا الان ۱۲۰۰ مدخل مشخص شده و کار مقاله نویسی آغاز شده تا مجموعه ۱۰ جلدی به عنوان دایرة المعارف کرمانشاه در دفاع مقدس تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار