سرلشکر صفوی:

مردمان کرمانشاه قطب دفاعی برای کشور هستند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تصوری که من از مردم مومن و مقاوم و صبور و نجیب و دلاور مردان و شیرزنان استان کرمانشاه دارم این است که این استان و مردمانش یک قطب دفاعی و امنیتی برای کشور بوده و هستند.
کد خبر: ۲۶۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ - 11October 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس که با حضور مسئولان در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان‌هایی مانند همدان از نظر داشتن مراکز فرهنگی از کرمانشاه جلوتر هستند و تصوری که من از مردم مومن و مقاوم و صبور و نجیب و دلاور مردان و شیرزنان استان کرمانشاه دارم این است که این استان و مردمانش یک قطب دفاعی و امنیتی برای کشور بوده و هستند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه هم اکنون در وضعیت دفاع و امنیت قرار دارد، افزود: این استان با طول مرز مشترک ۳۷۰ کیلومتر با کشور عراق، نقش مهم دفاعی و امنیتی را ایفا می کند و مردم قهرمان کرمانشاه در طول دفاع مقدس و قبل از آن به واسطه آزادسازی مناطق کردستان نقش اساسی ایفا کردند و این مردم در حفظ بقای ملی و امنیت ملی و حفظ سرزمین و استقلال و حفظ هویت اسلامی و ملی نظام قدم های بسیار بلندی را برداشتند.

سرلشکر صفوی نقش استان کرمانشاه در حفظ استقلال و دفاع از کیان اسلامی را بی‌نظیر دانست و گفت: در خصوص پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید توجه داشت که موضوع سازه و مهندسی و طراحی آن باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما تطابق داشته باشد و نیز مستحکم و با دوام باشد.

وی در خصوص بخش محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه گفت: این استان ۱۰ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز و ۱۷۰ هزار نیروی رزمنده در دفاع مقدس داشته است و باید معرفی شود و پیشنهاد می‌شود که مدل باغ موزه انقلاب اسلامی تهران برای این استان بومی سازی شود تا بازدیدگنندگان نقش مردم استان را در دفاع مقدس بشناسد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص بخش مدیریت و حضور راویان در این باغ موزه گفت: راویانی باید آموزش ببینند و از بازنشستگان ارتش و سپاه و کسیانیکه دفاع مقدس را لمس کردند، به عنوان راوی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۷۲۰۰ مرتبه مورد حمله بمباران هوایی و موشک باران قرار گرفت، گفت: باید با روحیه جهادی و بودجه خوب دولتمردان این باغ موزه به سرانجام برسد، امیدوارم در چهار سال حضور استاندار، این باغ موزه ساخته شود و از امکانات خوب ارتش و سپاه استفاده شود.

وی بیان کرد: استاندار کرمانشاه استقبال و شور و هیجان مردم استان در سفر مقام معظم رهبری را ببیند، جا دارد از آن خانم قهرمان، فرنگیس، یاد شود که چند عراقی را از پای درآود و من چادر این زن قهرمان گیلانغربی را بوسیدم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در مظلومیت این استان همین بس که بعد از ۲۹ سال تازه به فکر افتادند که مرکز فرهنگی برای کرمانشاه بسازند، و یکی از نگینهای درخشان کارنامه استان این باغ موزه است و امیدواریم به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها