دبیر کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان:

اصفهان با دارا بودن 590 شهید در صدر شهدای روحانیت کشور قرار دارد

دبیر کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان گفت: این استان با دارا بودن 590 شهید روحانی نسبت به شهدای روحانیت کل کشور و دیگر اصناف و قشرها در صدر قرار دارد.
کد خبر: ۲۶۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ - 12October 2017
استان اصفهان با دارا بودن 590 شهید در صدر شهدای روحانیت کشور قرار داردبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «رضا غفاریپور» روز پنجشنبه 20 مهرماه در نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار داشت: به لطف خدا و راهنماییهای آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به عنوان رئیس کنگره شهدا و ایثارگران روحانیت از سال 88 که به عنوان نخستین بار در سطح کشور در استان اصفهان برگزار شد، از آن به بعد یادواره شهدا روحانیت در شهرستانها و اجلاسیه آن در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با کسب اجازه از کنگره شهدای تهران، کنگره شهدای روحانی استان اصفهان همه ساله برگزار و نسبت به سال قبل بهتر و با استقبال بیشتری برپا میشود.

دبیر کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با اشاره به آمار شهدا و ایثارگران روحانی در سطح استان تصریح کرد: شهدای اصفهان 558 نفر شهید طلبه و روحانی و 32 نفر شهدایی که اصفهانی نبودند، اما سالها در اصفهان اشتغال داشتند که درکل 590 نفر شهید روحانی در اصفهان داریم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تعداد طلبه و روحانی اصفهان کمتر از 4 هزار نفر بود و این تعداد شهید از میان آنها بسیار قابل توجه است چرا که حدود یک ششم آنها به شهادت رسیدند که هم در سطح کشور و هم نسبت به دیگر اصناف و اقشار نیز دارای آمار بالایی است.

غفاری‌پور خاطرنشان کرد: تعدادی از روحانیون هستند که فرزندانشان به شهادت رسیدهاند و آمار جداگانهای دارند که از این مورد هم میتوان متوجه نقش پررنگ روحانیت در دوران دفاع مقدس و پیشگامی این افراد شد.

وی با اشاره به شهید شاخص سال گفت: از سال 88 یک شهید به عنوان شهید نمونه سال انتخاب میشود که در سال جاری در سطح کشور شهید مصطفی ردانی‌پور و در استان اصفهان شهید حسن بهشتی‌نژاد به عنوان شهید شاخص انتخاب شدهاند که برای این استان افتخار بزرگی است.

دبیر کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان پیرامون اهداف برگزاری اجلاسیه شهدا و ایثارگان روحانی اضافه کرد: زنده کردن یاد و خاطره شهدا، آشنایی نسل جدید حوزه عملیه و جامعه با نقش روحانیت در دوران انقلاب و پس از آن، پاسداری از خون شهدا به عنوان وظیفه روحانیت است.

وی عنوان کرد: تبیین حضور روحانیون در عرصههای مختلف برای روحانیون و طلاب امروز و حضور در جنگ نرم همانند گذشتگان خود که در جنگ سرد حضور داشتند نیز از جمله اهداف مهم این اجلاسیه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار