برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز در زنجان

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز روز پنجشنبه 20 مهرماه در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ - 12October 2017
نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز در زنجان برگزار شد.به گزارش دفاع پرس از زنجان، علی کاظمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز این استان با اشاره به حضور 13 استان کشور در جشنواره فرهنگی و هنری زنجان، اظهار داشت: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اراک، خراسان رضوی، لرستان، یزد، تهران، گیلان، مازندران، خراسان جنوبی، خوزستان و اردبیل حضور داشتند.

وی با بیان اینکه 450 اثر به این جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: این جشنواره از برنامه های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: استان زنجان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دلیل داشتن بافت فرهنگی از استان های پیشگام کشور است.

کاظمی خاطرنشان کرد: این جشنواره در راستای توسعه فرهنگ نماز و ارائه تصاویری از نماز رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: جلوه های نماز رزمندگان، صبر، مقاومت، احترام به حقوق دیگران و نماز در مناطق عملیاتی از دیگر محورهای این جشنواره بود.

کاظمی در ادامه عنوان کرد: این جشنواره در بخش وصیت‌نامه شهدا نیز برگزار شد و خانواده‌های شهدا همکاری لازم را در این زمینه داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برضرورت استمرار برگزاری این جشنواره تاکید کرد و گفت: این جشنواره در بخش های مختلف برگزار شد که ضروری است در سال های آینده نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و هنری نماز شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان زنجان با هدف جمع‌آوری آثار شهدا در رابطه با نماز و تبدیل آن به مجموعه یا کتاب درنظر گرفته شده است، افزود: این جشنواره فرصتی بود برای مطالعه آثار و همچنین تولید آثار هنری در باب نماز در آئینه ایثار و شهادت است.

کاظمی با اشاره به اینکه امیدواریم بیش از پیش شاهد برگزاری چنین جشنواره‌هایی باشیم، تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نه تنها تار و پودی پر معنا به ادبیات دفاع مقدس می‌بخشد بلکه هنرمندان را به وادی ایثار و شهادت وارد می‌کند.

این مسئول با اشاره به نتایج قابل توجه تولید آثار هنری در باب ترویج فرهنگ ایثار و شهدا، متذکر شد: فرهنگ غنی ایثار و شهادت سرشار از نگفته‌هایی است که باید برای نسل آینده بیان شود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار