امام جمعه زنجان:

نماز انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد

امام جمعه زنجان در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری نماز گفت: نماز انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد و موجب پاکی روح انسان می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ - 12October 2017
نماز انسان را از فحشا و منکر باز می داردبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز در زنجان، اظهار داشت: نماز تنها عبادتی است که از آغاز تا پایان زندگی انسان با اوست.

وی با بیان اینکه انسان همانگونه که به هوا نیاز دارد، به نماز نیز نیاز مبرم دارد، تصریح کرد: انسان از دو بخش جسم و جان و تن و روان تشکیل شده که برای سلامتی تن، انسان نیاز به غذا، هوا و اکسیژن دارد که اگر یکی از این موارد دچار خلل شود، تن انسان نیز خلل می‌بیند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: وقتی حیات نباتی انسان قطع می شود، تنها چند ساعت پس از مرگ، نفرت انگیزترین بو را به خود می‌گیرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه چهره زیبا و قامت رسا وقتی ریشه حیاتش قطع شود، نفرت انگیز می‌شود، افزود: روان انسانی نیز اینگونه است برای داشتن حیات طیب و معنوی باید نماز خواند.

وی در ادامه تصریح کرد: نماز از زندگی انسانی قطع شود، بوی تعفن گرفته و نورانیت و معنویت از آن فرد دور می‌شود. همچنین نماز انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد و موجب پاکی روح انسان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مولود انسان نیازمند یادگیری غذا خوردن و آب خوردن نیست، گفت: هیچ عبادتی جای نماز را نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار