معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

45 درصد وصیتنامه شهدا به نماز خواندن تاکید دارد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به توصیه همه شهدا در اقامه نماز، گفت: 45 درصد وصیتنامه شهدا به نماز خواندن تاکید دارد.
کد خبر: ۲۶۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ - 12October 2017
45 درصد وصیت نامه شهدا به نماز خواندن تاکید داردبه گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌راد» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز استان زنجان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری، اظهار داشت: این جشنواره با خلاقیت لازم برگزار شد و موضوع مهم شهادت در قالب این جشنواره به صورت مطلوبی ارائه شد.

وی برضرورت پیوستاری نگاه کردن به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: مجموعه ابعاد زیستی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هیجانی شهید را معرفی می‌کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: ماموریت دین الهی نیز تولید مومن است که مجموعه‌ای دست به دست هم داده و انسان مومن را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهید ماهیت مرکبی است که مولفه های مختلفی دارد و اگر امروز شهید حججی را نظام معرفتی تولید می‌کند که عناصر مختلفی در او دست به دست هم داد تا به این مقام رسید.

معاون فرهنگی بنیاد شهید با بیان اینکه در احکام و چارچوب‌های نماز نیز ابعاد مختلفی قابل ذکر است، گفت: مجموعه این احکام مصلای را ایجاد می‌کند.

کاویانی‌راد گفت: مجموعه شناخت، رفتار و هیجان در اسلام در دو کلمه، نماز و زکات خلاصه می شود که جامع همه پرورش‌های دینی است.

وی با اشاره به اینکه خروجی نماز و زکات فردی به نام شهید می شود، ادامه داد: ما امروز با تهدید جدی عدم اقامه نماز مواجه هستیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از تهدیدها این است که نسلی پرورش پیدا کند که نماز را ضایع می کنند، افزود: ترویج شهوات در جامعه از دیگر تهدیدات محسوب می‌شود.

کاویانی‌راد توصیه همه شهدا را اقامه نماز عنوان کرد و گفت: 45 درصد وصیتنامه شهدا به نماز خواندن تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه شهدا همه را به امر نماز دعوت می کنند، افزود: باید این دعوت دائمی شده و پای سختی های آن ایستاد.

این مسئول بیان داشت: نماز آتش خاموش کنی است که نسل خشمگین را آرام می کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بر اساس آمار منتشر شده از وزارت بهداشت و درمان بیش از 25 درصد مردم مشکل اضطراب و افسردگی دارند، افزود: این امر شاخص خطرناکی است.

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد بیان داشت: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان رفتار پرخاشگرانه در بین مردم در حال توسعه است و مردم بیشتر از ابزارهای خشن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه این خشم و ناآرامی با آب نماز خاموش می‌شود، ادامه داد: با توسعه نماز به عنوان مسکن آرام بخش جامعه را به سوی سعادت رهنمون می شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها