مدیر سایت تریبون مستضعفین در گفتگو با دفاع پرس:

نمایشگاه رسانه دیجیتال نسبت به دوره اول رشد خوبی داشته/ ملاک در فیلترینگ باید قانون باشد

محمدصالح مفتاح، مدیر سایت تریبون مستضعفین در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: تا زمانی که بخواهیم اعمال فیلترینگ به شیوه های غیر قانونی باشد نتیجه ای نمی گیریم.
کد خبر: ۲۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸ - 26August 2014

نمایشگاه رسانه دیجیتال نسبت به دوره اول رشد خوبی داشته/ ملاک در فیلترینگ باید قانون باشد

مدیر سایت تریبون مستضعفین در گفتگو با خبرنگار فرهنگی دفاع پرس گفت: نمایشگاه رسان هاهی دیجیتال انقلاب نسبت به دوره ی اول رشد قابل توجهی داشته است. مهمترین ویژگی ای که این نمایشگاه دارد این است که نیرو های حزب اللهی معتقد به انقلاب اسلامی دور هم جمع می شوند و با مخاطبین خود به صورت رو در رو تعامل می کنند. سایت تریبون هم از این فرصت استفاده کرده و با مخاطبین خود ارتباط بی واسطه ای برقرار کرده است .

وی درباره ی دلیل حضور سایت تریبون در نمایشگاه افزود: انگیزه ی حضور در این نمایشگاه ارتباط با مخاطبین برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات مخاطبین و فعالین حوزه ی رسانه برای هم افزایی و اصلاح کار با افرادی که مشترکات بسیاری در مسائل فرهنگی و سیاسی دارند.

مفتاح درباره آینده ی رسانه های انقلابی در فضای مجازی ادامه داد: در برخی حوزه ها مثل رسانه های مجازی رشد خوبی داشتیم امیدوارم این اتفاق در حوزه های دیگری هم مثل رسانه های مکتوب مشاهده شود و ما شاهد این باشیم که رویش های خوبی را در این عرصه ها ببینیم .

این کارشناس فضای مجازی در باب فیلترینگ گفت: مسئله ی اصلی این است که ما باید به صورت شفاف قوانین را معین کنیم و در حوزه ی اطلاع رسانی هم باید شفاف باشیم و مردم دلیل فیلترینگ را بدانند. قانون باید ملاک کار باشد. ما امروز مواجهیم با برخی بی قانونی هایی که دولت انجام می دهد. به طور مثال در مورد نرم افزار واتس آپ با یک سری ساز و کار های قانونی تصمیمی گرفته شده اما دولت چون این را قبول ندارد ممانعت می کند. تا زمانی که بخواهیم اعمال فیلترینگ به شیوه های غیر قانونی باشد نتیجه ای نمی گیریم.

وی در پایان افزود: اگر این نمایشگاه همین مخاطبین محدود را داشته باشد خیلی اتفاق خوبی نیست و ما باید سعی کنیم که نمایشگاه عمومیت بیشتری بیابد و گستره ی بیشتری از مخاطبین را با این محتوا ها آشنا کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار