سردار عبداللهی:

فتنه‌گران قصد تصرف شهرداری مناطق 9 و 10 را داشتند/ پیشگیری از مشکلات فقط بر عهده نیروی انتظامی نیست

فرمانده سابق یگان ویژه ناجا گفت: در فتنه 88 عده‌ای از اغتشاش‌گران به سمت شهرداری منطقه 9 و 10 و حتی راهنمایی و رانندگی خیابان آزادی یورش آورده بودند تا بلکه بتوانند این مراکز را اشغال کنند، اما نگذاشتیم آنها به خواسته‌های خود برسند.
کد خبر: ۲۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ - 14October 2017
فتنه گران قصد تصرف شهرداری مناطق 9 و 10 را داشتند/پیشگیری از مشکلات فقط بر عهده نیروی انتظامی نیستبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «سیدمجتبی عبداللهی» مشاور فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده سابق یگان ویژه ناجا در مراسم بزرگداشت هفته نیروی انتظامی که همراه با تجلیل جمعی از پیشکسوتان ناجا در مسجد جامع «غدیرخم» پاسداران برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ اعتقادی و دینی باید در جامعه رشد کند، اظهار داشت: از اول انقلاب که وارد تشکیلات انقلاب شدیم، مقلد امام (ره) بودیم؛ چرا که اگر امام انقلاب نمی کرد ما عرضه انقلاب کردن نداشتیم؛ امام راه را به گونه ای نشان داد که مردم وارد صحنه شدند؛ پس نباید هیچ گاه فراموش کنیم که مردم همه کاره بودند؛ چون اینها بودند که مال و جان و فرزند خود را در راه انقلاب اعطاء کردند.

وی با اشاره به سابقه 37 ساله کار عملیاتی خود، ادامه داد: هر کس، در هر کجا مقابل این انقلاب قرار گرفته، مقابل آن ایستادیم؛ چون خط ولایت برای ما مهم است و اگر وارد هر خطی شویم به پرتگاه یا جاده کوهستانی یا دره می رسیم؛ لذا به غیر از خط ولایت هیچ خطی ما را در مسیر اصلی قرار نمی دهد.

سردار عبداللهی در ادامه با اظهار این مطلب که با مردم باید صادقانه صحبت کنیم و صداقت باید در ذات همه ما باشد، گفت: در جامعه ما شاید بتوان گفت که اخلاق اسلامی رعایت نمی شود؛ زیرا با مردم صادق نیستیم؛ مردمی که پای نظام ایستادند و همیشه به نظام کمک کردند، اگر نتوانیم جواب درستی درباره مشکلات جامعه به آنها بدهیم، آینده جامعه چگونه می شود؟

وی با بیان اینکه بعضی ها مسیر اصلی دین داری را گم کردند، عنوان کرد: کار کردن برای مردم یک وظیفه است؛ اما چرا حل همه مسایل را از پلیس می خواهند؟ برخورد و یا پیشگیری از همه مشکلات را نمی توانیم فقط بر عهده نیروی انتظامی قرار دهیم؛ چون اگر این گونه باشد، پس سایرین که در این رابطه مسئولیت دارند، نقش شان چه می شود؟

مشاور فرمانده نیروی انتظامی همچنین با انتقاد از قوانین مصوبی که در رابطه با جرم حمل و توزیع مواد مخدر وجود دارد، تصریح کرد: اگر نسبت به عواقب آن اشراف ندارند از کارشناسان موضوع سوال کنند، چون قانونی که در این رابطه می نویسند، اشتباه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در صورتی که با متخلف با شدت برخورد شود، می توان جامعه را سالم کرد؛ درباره اینکه چرا نمی توانیم جوانان را به مساجد جذب کنیم، اظهار داشت: همه آنهایی که شاید به ظاهر غیرموجه هستند را هم می توان با اخلاقی برخورد کردن، هدایت کرد و آن ها را به راه اصلی بازگرداند و این کار هم، شدنی است؛ چرا باید این همه هزینه را با درست کردن تکیه در کنار کوچه و خیابان ها آن هم با پول مردم صرف کنیم؛ در صورتی که می توان همین هزینه ها را آورد و در مساجد خرج کرد.

سردار عبداللهی ادامه داد: ما باید کاری کنیم، جوانان جذب مساجد شوند و پای نظام بایستند؛ ما از اجنبی چه صدام و چه آمریکا ترسی نداریم؛ الان هم آمادگی داریم، اگر اعلام کنند، باید ناو آمریکایی را بزنیم، من جزو اولین ها این کار را انجام می دهم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنر ما باید این باشد که جوانان را جذب کنیم ولی دافعه ما زیاد است و البته شعار هم زیاد می دهیم، بیان داشت: حدود 37 سال است کار فرهنگی می کنیم و هرچند علما کار خودشان را می کنند؛ اما بقیه هم باید به آن گوش کنند.

مشاور فرمانده نیروی انتظامی سپس بیان داشت: امام حسین(ع) چگونه قیام کرد که الان اهل تسنن هم در کشورمان برای امام حسین(ع) نذری می دهند؛ این تفکر عاشورایی باید در جامعه جای بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وجود جوانان تحصیل کرده بیکار در جامعه، گفت: این همه دانشگاه احداث می کنیم، ایراد ندارد؛ اما این ها به شغل هم احتیاج دارند؛ وقتی این ها کار نداشته باشند، بعضا سرکوچه و محله جمع می شوند و این به تدریج موجب بی راهه رفتن جوانان می شود؛ در صورتی که بهتر بود مراکز فنی و حرفه ای را توسعه می دادیم تا موجب شغل آفرینی جوانان شود.

سردار عبداللهی با تاکید بر اینکه هر کس که مسئول است، باید کار خود را به درستی انجام دهد، اظهار داشت: زمانی که در کمیته های انقلاب اسلامی بودیم، هر کس می آمد بلافاصله پرونده درست نمی کردیم و به دادگاه نمی فرستادیم تا چند سال برای احقاق حق بدود بلکه ریش سفیدی را می آوردیم و به اصطلاح «کدخدامنشانه» موضوع را برطرف می کردیم.

وی با بیان اینکه اگر از وقوع جرم پیشگیری کنیم، 90 درصد وقوع جرایم ریزش پیدا می کند، عنوان داشت: چگونه است که اگر یک فردی دکه ای را در کنار خیابانی درست کند، تا غروب نشده نیروهای رفع سد معبر شهرداری آن را جمع می کنند؛ اما می بینیم به اسم قرض الحسنه و تعاونی و امثالهم اموال مردم را می برند و بعد می گویند بیایید برای دریافت طلب تان، آن ها را قسط بندی کنیم.

مشاور فرمانده نیروی انتظامی سپس اضافه کرد: زمانی که وارد کمیته شدیم دنبال این نبودیم که به ما درجه بدهند؛ اما این درجه را دادند تا مسئولیت قبول کرده و برای مردم دلسوزانه کار کنیم؛ دنبال پست و مقام هم نبودیم.

وی با اظهار این نکته که ناجا برای کمک به امنیت مردم پای کار است؛ اما باید سازمان های دیگر هم کمک کنند، افزود: در فتنه 88 عده ای از اغتشاش گران به سمت شهرداری منطقه 9 و 10 و حتی راهنمایی و رانندگی خیابان آزادی یورش آورده بودند؛ تا بلکه بتوانند این مراکز را اشغال کنند اما نگذاشتیم آنها به خواسته های شان برسند.

سردار عبداللهی افزود: آن زمان علی رغم اینکه فرماندهی یگان های ویژه ناجا را بر عهده داشتم، برای اینکه بتوانم جلوی سنگ باران نیروهایم را که مقابل آنها ایستاده بودند را بگیرم، به سمت کسانی که سنگ پرتاب می کردند رفتم و پرسیدم برای چی می زنید؟ گفتند: همه بی کار هستیم و فکر کردیم اگر دنبال این ها بیاییم چیزی به ما می دهند.

فرمانده سابق یگان ویژه ناجا افزود: به آنها گفتم: دنبال یکی از این افراد بروید و وقتی به در خانه رسید از او بخواهید لیوان آب به شما بدهند؛ اگر در راه خدا به شما آب داد؛ یعنی ما این کارها را هم می کنیم و این گونه نیست که فقط بخواهیم با متخلفین برخورد کنیم.

بنا بر این گزارش، در این مراسم سردار بهرام نوروزی رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا و جمعی از روسای کلانتری های تهران حضور داشتند. در انتهای مراسم به پاس خدمات و تلاش های شبانه روزی حافظان نظم و امنیت اعم از فرماندهان و کارکنان خدوم نیروی انتظامی شرق تهران بزرگ، به تعدادی از این عزیزان با اهداء لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار