رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان:

دانشگاه، بهترین مکان برای تدفین شهدای گمنام است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان مکان پرورش معلمان است و در آینده دانش‌آموزان این مرز و بوم توسط آنان تربیت می‌شوند، بنابراین این دانشگاه بیش از جاهای دیگر به حضور پیکر مطهر شهدا نیاز دارد.
کد خبر: ۲۶۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ - 14October 2017
دانشگاه، بهترین مکان برای تدفین شهدای گمنام است«عباس توان» رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در کرمان پیرامون مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار داشت: این دانشگاه پیگیری‌های مکرر و مستمری جهت تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام انجام داد و بالاخره موافقت حاصل شد که در 23 مهرماه این اتفاق بزرگ حاصل شود.

وی ادامه داد: از زمانی که اعلام شد دانشگاه فرهنگیان میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام خواهد بود، دانشجویان این دانشگاه بی‌صبرانه منتطر حضور این شهدای والامقام هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار داشت: قطعاً ثمره حضور پیکر مطهر شهدا در این دانشگاه بسیار زیاد است زیرا دانشجو نیاز دارد در کنار برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی، بر روی هویت، تربیت، ایجاد انگیزه و معرفت به خصوص معلمان آینده نیز کار شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر شهدای ما درجوانی و با آرزوهای فراوان به جبهه‌های جنگ اعزام شدند، تصریح کرد: شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از نظر معنوی و اخلاقی، بهترین انسان‌های روی زمین تلقی می‌شوند و جوانان به خصوص دانشجویان بایستی شهدا را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

توان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان مکان پرورش معلمان است و در آینده دانش‌آموزان این مرز و بوم توسط آنان تربیت می‌شوند، بنابراین این دانشگاه بیش از جاهای دیگر به حضور پیکر مطهر شهدا نیاز دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: با ورود پیکر مطهر این شهدای بزرگوار در این دانشگاه، برنامه‌های فرهنگی بسیار متنوعی تدارک دیده شده است و ان‌شاالله محل تدفین شهدا، مکان تجمع و برگزاری مراسمات این دانشگاه خواهد بود.

وی ادامه داد: وجود پیکر مطهر شهید در فضاهای آموزشی باعث می‌شود هنگامی که دانشجو از درس و کلاس فارغ می‌شود با حضور در کنار پیکر مطهر شهدا با آنها عهدی ببندد و از نظر اخلاقی و تربیتی خود را به شهید نزدیک نماید.

توان در ادامه به جزئیات مراسم استقبال، تشیع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مراسم وداع با شهدا روز شنبه 22 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در دانشگاه فرهنگیان، بخش پردیس خواهران انجام می‌شود.
 
وی گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان روز یک‌شنبه 23 مهرماه ساعت 8:30 از خیابان سلمان فارسی تا دانشگاه تشییع و در این دانشگاه خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار