احمدزاده:

ریاض پیام­‌های جدیدی به سعد حریری ارسال کرده است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پیام‌­هایی از طرف­ عربستان بعد از آزادی عرسال به برخی از گروه‌های غرب‌گرای لبنان به ویژه جریان المستقبل به رهبری حریری ارسال می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ - 14October 2017
ریاض پیام­‌های جدیدی به سعد حریری ارسال کرده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، داوود احمدزاده کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص نشست مشترک نبیه بری، سعد حریری و ولید جنبلاط با اشاره به اینکه ریاض پیام­‌های جدیدی به سعد حریری ارسال کرده است بیان داشت: یکی از اختلافات اساسی و دیرینه که از ابتدا میان گروه‌های سیاسی لبنانی وجود داشت، دخالت‌های برخی از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی بود.

وی با توجه به دخالت­‌های عربستان سعودی در لبنان برای ارتباط با برخی از گروه­‌های سیاسی گفت: عربستان برای اینکه نفوذ خود را در لبنان گسترش دهد، از جریان المستقبل به رهبری سعد حریری حمایت‌های مالی و معنوی داشته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر هدفی که حمایت­‌های ریاض از گروه­‌های تروریستی در مناطقی از لبنان دنبال می­‌کرد، اشاره داشت: عربستان بعد از آغاز بحران در سوریه از طریق تسلط بیشتر گروه‌های تکفیری بر مرزهای لبنان و سوریه تلاش کرد وضع سیاسی خود را در این منطقه ارتقا ببخشد.

وی با اشاره به فشارهای سعودی­ها علیه حزب‌الله لبنان تأکید کرد: آن‌ها همیشه از تضعیف حزب‌الله لبنان و معرفی آن به عنوان یک گروه تروریستی حمایت کرده‌اند. این در حالی است که حزب‌الله به عنوان متغیر مستقلی در منطقه توانسته در قبال گروه‌های تکفیری ایستادگی کند.

احمدزاده با تأکید بر موفقیت­‌های گسترده حزب‌الله در منطقه مطرح کرد: حزب‌الله توانست آزادی بخش‌های مهمی از لبنان و برخی از مناطق مرزی سوریه را رقم بزند. وزن سیاسی حزب‌الله باعث شده که عربستان تمام تلاش خود را برای تضعیف آن به کار گیرد.

وی با توجه به مذاکرات سیاسی در لبنان گفت: پیام­‌هایی از طرف­ عربستان بعد از آزادی عرسال و تضعیف هرچه بیشتر گروه­های تروریستی در لبنان، عراق و سوریه، به برخی از گروه‌های غرب‌گرای لبنان به ویژه جریان المستقبل به رهبری حریری ارسال می‌شود که مذاکراتی در حوزه داخلی لبنان شکل بگیرد. اگر این روند ادامه داشته باشد، وحدت رویه بین گروه‌های لبنانی بیش از گذشته تقویت می­‌شود.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار