مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

نقش روحانیت در دفاع مقدس، نقشی ویژه و به‌سزا بود

سردار «مهدی ظفری» با اشاره به اینکه نقش روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس، نقشی ویژه و به‌سزا بود، گفت: در دوران دفاع مقدس، روحانیون همواره پشتیبان و پیشتاز حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.
کد خبر: ۲۶۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ - 14October 2017

نقش روحانیت در دفاع مقدس نقشی ویژه و به‌سزا بودبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه این استان، با آیت‌الله «سید مصطفی موسوی اصفهانی» مدیر حوزه علمیه همدان و جمعی از مسئولین این حوزه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار ظفری در این دیدار، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین شهدای روحانی، اظهار داشت: انقلاب‌اسلامی به عنوان برگ زرینی در تاریخ پرفراز و نشیب ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: نقش روحانیت در این برگ زرین و ماندگار بسیار مهم و قابل توجه است، چرا که قبل از به پیروزی رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن 1357، قشر روحانیت برای مبارزه با حکومت طاغوت در کنار مردم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، با اشاره به اینکه نقش روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز نقشی ویژه و به سزا بود، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، روحانیون همواره پشتیبان و پیشتاز حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.

سردار «مهدی ظفری» همچنین با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس یادآور شد: دهه اول انقلاب با سه دهه بعد از آن شرایط کاملا متفاوتی دارد و به نوعی می‌توان گفت که در آن دهه جریان‌سازی انقلابی به خوبی شکل گرفت، ولی در سه دهه بعد، این گفتمان‌سازی و جریان‌سازی کم رنگ شده است.

وی با بیان اینکه در گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی موفق نبوده‌ایم، یادآور شد: امروز نسل سوم و چهارم انقلاب، نیازمند آموختن فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است که لازم است بیش از پیش در این خصوص فعالیت کنیم.

این پیشکسوت دفاع مقدس همچنین با اشاره به دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، ظرفیت و فرصت خوبی برای تدریس این دو واحد درسی برای طلاب دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار