امیر رجبی به دفاع پرس خبر داد؛

آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»

فرمانده بهداشت و درمان ارتش با اشاره به اینکه جنگ‌های منطقه را به لحاظ تسلیحاتی و سطوح تخریبی رصد می‌کنیم، گفت: اکنون آمادگی مقابله با انواع سلاح‌های میکروبی و شیمیایی و تهدیدات بیولوژیکی را داریم.
کد خبر: ۲۶۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ - 14October 2017
آمادگی مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفرسفید» را داریم/  تجهیز مراکز درمانی به سامانه‌های مقابله با جنگ بیولوژیکیامیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: ما بدنبال تقویت طب رزم هستیم و در این رابطه همایش‌هایی را برگزار کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون بسترهایی را جهت تبادل نظر میان اساتید و اهل فن دانشگاه‌های علوم پزشکی نیروهای مسلح کشور آماده کرده‌ایم، افزود: برگزاری نشست‌ها علمی ارتباط مستقیمی در آمادگی کادر امدادی و پزشکی نیروهای مسلح دارد تا در هر شرایطی بتوانند از رزمندگان پشتیبانی کنند و سلامت آنها را ارتقا دهند.

امیر رجبی افزود: جهت ارزیابی سطح آموزش‌هایی که پرسنل می‌بینند، در طول سال دو بار رزمایش برگزار می‌شود و نیروها خود را برای روز اصلی نبرد و یا بحران آماده می‌کنند.

فرمانده بهداشت و درمان ارتش گفت: در حوزه استقرار سامانه بیولوژیک در نیروهای مسلح می‌توان به جرات عنوان کرد که ما از توان کشوری خیلی پیشرفته‌تر هستیم یعنی در تمامی حوزه‌های آموزشی، تجهیزاتی و پرسنلی از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستیم و برهمین اساس مراکزمان را تجهیز کرده‌ایم و آماده برای بکارگیری در شرایط لازم هستیم.

وی افزود: معمولا در قالب رزمایش‌ها و مانورهایی که صورت می‌گیرد، سخت‌ترین شرایط را طرح وضعیت می‌کنیم و پدافند شیمیایی و بیولوژیکی را انجام می‌دهیم.

امیر رجبی با اشاره به رصد جنگ‌های منطقه گفت: تمام سلاح‌های شیمیایی و میکروبی را که در جنگ‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته و یا در جنگ‌های منطقه‌ای که امروز در اطراف ما مورد استفاده قرار می‌گیرد همچون سلاح‌های حامل فسفر سفید را رصد کرده مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و خود را در برابر اینگونه سلاح‌ها تجهیز کرده‌ایم و شرایط بحرانی ناشی از این سلاح‌ها را تمرین کرده‌ایم تا در وضعیت غافلگیرانه بتوانیم پشتیبان نیروهای خودی باشیم.
 
وی با اشاره به آمادگی‌های بدست آمده در حوزه طب رزم در سطح نیروهای مسلح گفت: در حوزه طب رزم زنجیره‌ای را از سرباز که به صورت خود امدادی و دگر امدادی آموزش‌های خود را عملیاتی می‌کند، آغاز کرده‌ایم و این روند تا اورژانس‌های درجه 2 و درجه 1 که جراح‌های سیّار ما هستند ادامه دارد و بعد از آن نیز بیمارستان‌های صحرایی و بعد از آن هم بیمارستان‌های ثابت منطقه‌ای ما در این زنجیره قرار می‌گیرند.
 
امیر رجبی در پایان با بیان اینکه همواره اولین نیروهایی هستیم که به سرعت در شرایط بحرانی حاضر می‌شویم و کار خود را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: سامانه بهداشت و درمان ما تجهیزات کامل و مورد نیازشان را برای مقابله با شرایط مختلف ناشی از جنگ و بلایای طبیعی در اختیار دارند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها