روحانی در دیدار سفیر جدید نروژ در تهران:

ایران علاقمند به توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی با نروژ است

رییس‌جمهور گفت: ایران علاقمند است مناسبات و همکاری‌های اقتصادی خود را با نروژ بیش از پیش گسترش دهد و بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور بتوانند پروژه‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ - 14October 2017
ایران علاقمند به توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی با نروژ است
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (شنبه 22 مهرماه) در دیدار «لارس نوردرم» سفیر جدید نروژ، با بیان اینکه توافق برجام، درها را برای مذاکره در خصوص مسایل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گشوده است، اظهار داشت: امیدوارم همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله نروژ نقش سازنده خود را در حفظ این توافق و بهره‌گیری از فرصت‌های همکاری ایفا کنند.

«لارس نوردرم» سفیر جدید نروژ نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، با تأکید بر اراده کشورش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران، گفت: شرکت‌های نروژی توافق برجام را بسیار جدی تلقی کرده و آن را فرصتی برای برقراری همکاری‌های نزدیک با ایران محسوب کرده‌اند و از زمانی که به تهران آمده‌ام هر هفته پذیرای هیأت‌های مختلف نروژی بوده‌ایم.

«نوردرم» خاطرنشان کرد: اخیراً دولت نروژ ضمانت حکومتی یک میلیارد یورویی را برای ایران مصوب کرده و این نشان‌دهنده اراده جدی نروژ در ارتقاء روابط با ایران است.

وی با تأکید بر اینکه نروژ نسبت به اجرای توافق برجام تأکید دارد، اظهار داشت: موضع نروژ، موضع اتحادیه اروپاست و باید همه طرف‌ها همچون جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام متعهد بماند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها