هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ترامپ از نفوذ معنوی ایران عصبانی شده است/ ایران به مبارزه با تروریست‌ها ادامه می‌دهد/ آمریکا منزوی‌تر می‌شود

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه ایران با قدرت به مبارزه با گروه‌‌های تروریستی در منطقه ادامه خواهد داد،‌ گفت: ترامپ از نفوذ معنوی و سیاسی ایران در منطقه به شدت عصبانی شده است.
کد خبر: ۲۶۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ - 14October 2017
ترامپ از نفوذ معنوی ایران عصبانی شده است/ ایران به مبارزه با تروریست‌ها ادامه می‌دهد/ آمریکا منزوی‌تر می‌شودحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به تشریح مواضع ضد ایرانی ترامپ و اتهام‌زنی‌های وی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و اتهام زنی‌های بی‌اساس اوعلیه ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرد که متن این سخنرانی توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و با هماهنگی عربستان سعودی نوشته شده است که این یاوه‌گویی‌ها توسط ترامپ قرائت شد.
 
وی در ادامه افزود: ترامپ سیاستمدار و از پیشینه سیاسی برخوردار نیست، وی یک کابوی آمریکایی است که با ادبیات سخیفانه ملت‌های بزرگ جهان را مورد خطاب قرار می‌دهد. توهین ترامپ به ملت ایران و اتهام‌زنی‌اش علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که موضوع اختلاف آمریکا با ایران تنها به موضوع برجام خلاصه نمی‌شود، بلکه او از نفوذ معنوی و سیاسی ایران در منطقه به شدت عصبانی است.
 
هانی‌زاده با بیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند جغرافیای منطقه را تغییر دهد، تا امنیت رژیم صهیونیستی تامین شود، گفت: آمریکا علی‌رغم هزینه‌های گزافی که در منطقه متحمل می‌شود، برای تغییر شطرنج سیاسی منطقه با موانع زیادی مواجه است. حضور قدرتمندانه ایران در منطقه باعث شده است طرح‌های توطئه آمیز آمریکا در منطقه با شکست روبرو شود.  
 
وی با تاکید بر اینکه سخنرانی شب‌ گذشته ترامپ نوعی عقده‌گشایی علیه ایران بود، تصریح کرد: دونالد ترامپ در سخنرانی شب گذشته خود در مقابل دریافت رشوه کلان از عربستان سعودی به جای واژه خلیج همیشه فارس از واژه مجعول خلیج عربی استفاده کرد که این اقدام وی با تمسخر ایرانی‌ها‌، حتی ایرانی‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور نیز مواجه شد.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: سخنرانی ترامپ به جای اینکه افکار عمومی را علیه ایران اجماع کند، باعث انزوای بیشتر آمریکا در عرصه‌های سیاسی خواهد شد؛ دلیل آن هم این است که روسیه، چین و اتحادیه اروپا بلافاصه بعد از سخنرانی وی بیانیه‌هایی صادر کردند و از برجام و فعالیت‌های هسته‌ای ایران جانب‌داری کردند و این نشان می‌دهد آمریکا به شدت در عرصه‌های سیاسی دچار انزوا شده است.
 
هانی‌زاده با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا و متحدانش در منطقه با شکست روبرو شده است، گفت: ایران با قدرت در منطقه حضور خواهد داشت و به مبارزه با تروریست‌‌ها ادامه خواهد داد. میان ایران و محور مقاومت انسجام بیشتری حاصل شده است و در آینده نیز سطح همکاری محور مقاومت و کشورهای منطقه افزایش می‌یابد. آمریکا هر روز با شکست جدیدی روبرو خواهد شد و این ادبیاتی که دونالد ترامپ به کار گرفته است، نتیجه معکوس خواهد داد.
 
وی در پایان تاکید کرد: اتهام‌زنی علیه ملت ایران باعث انسجام و وحدت ملی خواهد شد. دنیا علیه ترامپ موضع گرفته و اتحادیه اروپا نیز راه خود را از آمریکا جدا کرده است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار