ستاد هفته دفاع مقدس در استان فارس تشکیل شد

جلسه هماهنگی ستاد هفته دفاع مقدس در استان فارس در محل استانداری و با حضور معاون استاندار و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ - 26August 2014

ستاد هفته دفاع مقدس در استان فارس تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان فارس در محله استانداری برگزار شد.

کمال فیروزآبادی در این جلسه، یادآوری و مرور مداوم و مستمر مباحث دفاع مقدس را  موجب غنای فرهنگی دانست که در یک دوره سخت هشت ساله برای کشورمان بدست آمده است و اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از فضایل انسانی و دینی است.

وی تصریح کرد: دوران هشت ساله دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم بهعنوان یکی از حساسترین و بارزترین برهههای حیات راستین این ملت همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان میدرخشد و میتواند پشتوانه عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد.

معاون استاندار فارس بر برنامهریزی گسترده جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اثرگذاری مناسب آن تاکید کرد و ادامه داد: برنامههای مختلف گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید با محوریت برنامههای مردمی و همکاری و همراهی ادارات و نهادها برگزار شود.

فیروزآبادی افزود: برگزاری برنامههای  فرهنگی و هنری، نمایشگاهها، مراسم خاطرهگویی، تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا و برگزاری جلسات گفتمان دینی میتواند بخشی از برنامههای گرامیداشت هفته دفاع مقدس باشد.

وی همچنین با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس، عنوان کرد: همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس برای ما فرصت مغتنمی فراهم میآورد تا بتوانیم نسل جوان کشور که در زمان جنگ تحمیلی حضور نداشتهاند را با رشادت و جانفشانیهای جوانان در دوران جنگ تحمیلی آشنا کنیم و خاطرات خونهای مقدسی که در پای شجره طوبی انقلاب اسلامی ریخته شده است را زنده نگه داریم.

در ادامه این جلسه «حسن خلیلی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس و دبیر ستاد هفته دفاع مقدس ضمن قدردانی از حضور اعضای ستاد در جلسه خاطرنشان کرد: امروزه همه امنیت و آسایش ما مربوط به هشت سال دفاع مقدس و خون شهدا است و باید با گرامیداشت سالروز شروع جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس این ایام را هرچه باشکوهتر گرامی بداریم.

خلیلی افزود: استان فارس در هشت سال دفاع مقدس بیشتر یگان نظامی را در دفاع مقدس داشته که نشان از پشتیبانی همه جانبه مردم استان از انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: همه سازمانها و نهادها باید در این ایام برنامهای متنوع و مخاطب پسند تدارک ببینند تا نسلهای جوان با واقعیتهای هشت سال دفاع مقدس آشنا و از آن الگو بگیرند.

در پایان جلسه پیشنهادات و برنامههای پیش بینی شده از سوی اعضا مطرح و برنامههای نهایی به تصویب اعضا رسید.

نظر شما
پربیننده ها