تازه‌ترین برنامه‌ریزیها برای مرز خسروی اعلام شد

معاون عمران امور شهری و توسعه روستایی وزیر کشور گفت: زیرساختهای اربعین در مرز رسمی خسروی از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و تا رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۲۶۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ - 14October 2017
تازه‌ترین برنامه‌ریزیها برای مرز خسروی اعلام شد به گزارش گروه اجتماعی  دفاع پرس،  سید محمدعلی افشانی در بازدید از مرز رسمی خسروی و زیرساختهای اربعین در قصرشیرین اظهار کرد: با توجه به اعزام زائران حسینی پس از چند سال وقفه از مرز خسروی، طرحهای در دست اقدام برای ایجاد و تقویت زیرساختهای این مرز از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

وی افزود: زیرساختهای اربعین در مرز رسمی خسروی از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و تا رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون عمران امور شهری و توسعه روستایی وزیر کشور تصریح کرد: جلسه ستاد اربعین حسینی استان کرمانشاه با حضور تمام مسئولان ملی، استانی و شهرستانی برگزار شد تا پس از رفع موانع، زائران با آسایش بیشتری از این مرز به عتبات عالیات تردد کنند.

افشانی توضیح داد: تصمیمهای خوبی در خصوص شبکه حمل و نقل، احداث توقف گاهها و رفع نواقص اتخاذ شد که امید است با حمایتهای استاندار و مسئولان استانی، مشکلات جدی برای تردد زائران از این مرز نداشته باشیم.

وی افزود: استانهای معین شامل آذربایجانهای شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، همدان و کردستان وظیفه دارند در راستای خدمات رسانی به زائران، ستاد اربعین کرمانشاه را یاری کنند.

معاون عمران امور شهری و توسعه روستایی وزارت کشور ادامه داد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، استانهای معین زائران خود را در بحث امکانات رفاهی، یاری کنند.

افشانی گفت: در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه مقرر شد نواقص موجود در مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین و خسروی ظرف هفته آینده رفع شود.

وی با بیان اینکه با هدف ارائه خدمات لازم به زائران همچنین تمهیدات امنیتی از نظر تصادفهای جاده‌ای در طول مسیر ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: توقفگاههای خودرو باید در حد متعارف آماده شوند و برای اسکان و پذیرایی از زائران و تامین آب و برق برای موکبها نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

معاون عمران امور شهری و توسعه روستایی وزیر کشور ادامه داد: شهرداری موظف شد وظایف خود از جمله خدمت رسانی و تنظیف شهر را انجام دهد و نیروی انتظامی نیز باید در بحث تامین امنیت و رفع موانع اقدام کند.

افشانی از تهیه طرح جامع برای اربعین سال آینده خبرداد و گفت: این طرح برای این است تا کارها به درستی انجام شود و در سال آینده چهره شهرها را متفاوت ببینیم.

گفتنی است،‌ با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه‌ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین‌المللی بازگشایی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان قصر شیرین
 
قصرشیرین با 27 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم‌مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار