بیانیه جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم در خصوص مواضع اخیر ترامپ؛

دولت بدعهد آمریکا جایگاه خود را در چشم مردم ایران و جهان از دست داده است

جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم در بیانیه ای با محکوم نمودن سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: دولت دروغگو، فریبکار و بدعهد آمریکا در چشم مردم ایران و جهان دیگر جایگاه خود را از دست داده است.
کد خبر: ۲۶۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ - 14October 2017
دولت بدعهد آمریکا جایگاه خود را در چشم مردم ایران و جهان از دست داده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم سخنرانی ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را محکوم و بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه که به امضای آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده، آمده است: دور جدید گزافه گویی‌های رئیس جمهور بی منطق و گستاخ آمریکا در تشدید سیاست‌های خصمانه ضد ایرانی بار دیگر چهره ظالم و خبیث او را آشکارتر کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم: دولت مستکبر آمریکا که مؤسس و حامی اکثر گروه‌های تروریستی و جنایتکار است در حالی ایران را به اقدامات بی‌ثبات کننده متهم می‌کند که رژیم های دست نشانده و دیکتاتور در پناه حمایت‌های پیدا و پنهان آمریکا سال‌هاست پیشگام نقض حقوق بشر و ستمگری هستند.

در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح شده است: اقدامات غیر مسئولانه آمریکا در حمایت از تروریست‌های داعشی و صهیونیست‌های غاصب، منطقه غرب آسیا را به منطقه‌ای پر آشوب تبدیل کرده است. جهان، امروز در آتش خشونتها و فتنه‌هایی می‌سوزد که هیزم آنها را حکومت آمریکا فراهم کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی، عدم تعهد خود به توافق‌نامه هسته‌ای را بار‌ها در عمل نشان داده است. اعلام عدم پایبندی ایران به برجام و تلاش برای افزایش تحریم‌های ظالمانه، غیر قابل اعتماد بودن این دولت بی‌مسئولیت را بر تمام جهانیان آشکار کرد. تحریف نام تاریخی خلیج فارس و استفاده از عناوین مجعول بیش از آنکه خدشه‌ای بر این نام باشکوه وارد کند اوج نادانی و حماقت گویندگانش را نشان می‌دهد.

این بیانیه تاکید دارد که ملت مجاهد ایران این حرفهای تکراری و اتهامات واهی را چون همیشه پوچ و بی‌ارزش می‌داند و مسیر ایستادگی خود در حمایت از مظلومان منطقه و مبارزه با رژیم‌های جبار را ادامه خواهد داد.

«ایران اسلامی به خواست خداوند متعال و الطاف حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی» و پاسداری رزمندگان سلحشور خود، سایه شوم گروه‌های تروریستی را از منطقه کم خواهد کرد و در راه دفاع از نظام اسلام، تجهیز و توانمند سازی در تمام عرصه‌های متعارف نظامی را حق خود می‌داند.»

در این بیانیه آمده است: ملت مبارز و انقلابی ایران سیاست‌های خباثت‌آلود استکبار در منطقه‌ را عمیقاً می‌شناسد و قاطعانه پاسخ خواهد داد. قدرت و موجودیت نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از کیان کشور که بر اساس مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌وجود آمده، ادامه خواهد یافت و هیچ جریانی حق یاوه گویی و اتهام‌زنی به این مجاهدان سرافراز را ندارد.

در انتهای این بیانیه تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن سخنان تکراری و بی‌محتوای رئیس جمهور آمریکا از پاسخ قاطع مسئولین به این گستاخی‌ها تشکر می‌نماید و اعلام می‌دارد دولت دروغگو، فریبکار و بد عهد آمریکا در چشم مردم ایران و جهان دیگر جایگاه خود را از دست داده است و آمریکای امروز یک آمریکای منزوی است. موج گسترده بیداری ملت‌های مبارز، پرده تزویر و ستم این رژیم مستکبر را بیش از پیش کنار زده است و در باتلاقی که برای خودش ایجاد کرده، فرو خواهد رفت.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها