یک جامعه شناس در گفت و گو با دفاع پرس:

مراقب آسیب‌های فریب دهنده فضای مجازی باشیم

یک جامعه شناس گفت: در هر اجتماعی باید بر مبنای روحیات و ارزش های فرهنگی آن جامعه برنامه ریزی و طراحی صورت بگیرد. ما باید مراقب آسیب‌های فریب دهنده فضای مجازی باشیم.
کد خبر: ۲۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷ - 27August 2014

مراقب آسیب‌های فریب دهنده فضای مجازی باشیم

"سعید معیدفر" جامعه شناس در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی "دفاع پرس" گفت: همراهی با تکنولوژی باید بر اساس برنامه ریزی و زیر ساخت سازی باشد چرا که اگر این کار صورت نگیرد می تواند تاثیرات عمیقی بر شهروندان بگذارد به طوری که به آسیبها و مسائل اجتماعی منجر شود.

وی ادامه داد: در هر اجتماعی باید بر مبنای روحیات و ارزش های فرهنگی آن جامعه برنامه ریزی و طراحی صورت بگیرد، اما این دلیل بر استفاده نکردن از تکنولوژی و نوآوری نیست.

معیدفر خاطر نشان کرد: چند مدتی است که بحث ورود اینترنت به روستا ها مطرح شده است و عده ای هم در مورد این موضوع نظرهایی داده اند. در این مورد باید بگویم که اگر اینترنت وارد روستا ها شود برای استفاده از اطلاعات، اخبار مشکلی ندارد اما اگر غیر از این باشد به آسیب های اجتماعی تبدیل می شود.

 این جامعه شناس تصریح کرد: در ابتدا باید افرادی که می خواهند از اینترنت استفاده کنند آموزش ببینند و از مضرات و آسیب های آن با خبر شوند تا مشکلی برای خودشان و جامعه درست نکنند.

وی ادامه داد: استفاده نادرست اینترنت توسط جوانان پیامدهای بسیار بدی برای اجتماع دارد و باید با مدیریت صحیح آن مراقب آسیب های این فضای مجازی فریب دهنده باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار