وصیت‌نامه شهید علیرضا رمزی/ توصیه شهید به ازدواج زود هنگام جوانان

شهید رمزی در وصیت‌نامه خود آورده است: به پدر و مادرها، فرزندان خودتان را به ازدواج برسانید تا از هر گونه فساد در جامعه ما جلوگیری شود و همچنین جوانان از نفس خود بپرهیزید که نابودکننده وجود و روح انسان است تا از هر گونه فساد اخلاقی جلوگیری گردد.
کد خبر: ۲۶۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ - 15October 2017
وصیت‌نامه شهید علیرضا رمزی/ توصیه شهید به ازدواج زود هنگام جوانان
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «علیرضا رمزی»در سال 1342 چشم به جهان گشود. وی در دوران نوجوانی در مسجد محل به عنوان امدادگر فعالیت داشت. شهید رمزی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و سرانجام در تاریخ 20 بهمن 1361 در مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«به نام پروردگار یکتا و بی همتا و به نام خالق جهانیان که همه وجود در اختیار و قدرت، با سلام و درود بر امت قهرمان و شهیدپرور ایران و سلام بر رهبر انقلاب خمینی کبیر که راه گشای مکتب الهی می‌باشد و روشنگر راه شهیدان.

پدر و مادر عزیز امیدوارم که همچون دلاوران کفر ستیز در برابر مشکلات باشید و همیشه در راه انقلاب حرکت نموده راه شهیدان را ادامه دهید.

من این راه و هدف را که پیروزی مسلمین بر علیه کفر و برقراری حکومت عدل الهی به رهبری خمینی را با سعادت و افتخار قبول کردم و امیدوارم که خداوند قبول بفرماید.

پدر و مادر اگر من بدون اطلاع شما به جبهه آمدم قصد ناراحتی شما را نداشتم و امیدوارم که من را ببخشد و قصدم رضای خدا بود و این را بدانید که اگر لیاقت این را داشته باشم که در راه خدا شهید بشوم مایه بس افتخار برای من می‌باشد و همچنین برای شما که اجر و منزلت خیلی زیادی نسیبتان می‌شود چرا که توانستید که یک ثمره عمر خود را در راه خدا هدیه کنید که خیر و بخشش خداوند از شما کوتاهی نخواهد کرد و نه تنها با نثار جان من بلکه با نثار جان و مال خودتان و برادران و خواهران عزیزم ادامه دهنده راه شهیدان باشید.

دوستان و آشنایان هر چند که در پیش شما شرمنده هستم و اول از خدا طلب بخشش می‌کنم و بعد از شما تقاضا می‌کنم به پدر و مادرها، فرزندان خودتان را به ازدواج برسانید تا از هر گونه فساد در جامعه ما جلوگیری شود و همچنین جوانان از نفس خود بپرهیزید که نابود کننده وجود و روح انسان است تا از هر گونه فساد اخلاقی جلوگیری گردد.

و تقاضای دیگری که دارم این است بر سر قبر من گریه نکنید مخصوصا پدر و مادرم بلکه همچون شب عروسی دست به جشن و سرور بزنید چرا که اگر من به فیض عروسی دنیوی نرسیدم بلکه به فضل عروسی الهی رسیدیم و چه سعادتی بالاتر از این می‌باشد و همیشه در صف نماز جماعت و جمعه و دعا شرکت کنید من هر چه اموال داریم به حساب 100 امام واریز کنید و همچنین یک ماه روزه بدهکار هستم و همچنین چند ماه نماز دیگر حرفی ندارم فقط طلب بخشش و عفو

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
 61/11/16
 
علیرضا رمزی»
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار