بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان به مناسبت فرارسیدن 24 مهر

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان به مناسبت فرارسیدن 24 مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۲۶۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 15October 2017
بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان به مناسبت 24 مهربه گزارش دفاع پرس از کرمان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به مناسبت 24 مهر سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: کبوتران خونین‌بالی که در فاجعه حمله به مسجد جامع کرمان به خاک و خون کشیده شدند، به یاد چهلمین روز درگذشت شهدای 17 شهریور قیام کرده بودند و این روز به عنوان نماد مبارزات مردم کرمان علیه رژیم منحوس پهلوی شد.

حادثه آتش‌زدن مسجد جامع کرمان و هتک حرمت به قرآن توسط عمال رژیم شاه در 24 مهرماه سال 57 باعث گسترده شدن مبارزات مردم کرمان در جریان پیروزی انقلاب شد و این فاجعه موجب جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی مردم و آشکار شدن ماهیت ضددینی رژیم شاه شد.

مردم سراسر استان کرمان همگام با سایر ملت ایران به رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و حادثه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان نمادی از حق‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم شهیدپرور و ولایتمدار و سند معتبر دفاع این ملت در مقابله با شاه و جنایات رژیم شاهنشاهی است و باید به عنوان یک نماد تاریخی ثبت و ماندگار شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ضمن پاسداشت این روز و تجلیل و تکریم از شهدای عزیز و بزرگوارمان شهید «باقدرت جوپاری» و شهید «یزدانشناس» به اطلاع می‌رساند، مراسم گرامیداشت 24 مهر (سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان) روز دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در محل مسجد جامع کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار