برنامه‌های هیات مدافعین حرمین شریفین در عراق اعلام شد/ برگزاری پنج شب یادواره شهدا در کربلا

برنامه‌های هیات مدافعین حرمین شریفین صبح امروز در نشستی خبری با حضور مسئول این هیات، تشریح شد.
کد خبر: ۲۶۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ - 15October 2017
تشریح برنامه های هیات مدافعین حرمین شریفین در عراق/ برگزاری پنج شب یادواره شهدا در کربلا

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری هیات مدافعین حرمین شریفین صبح امروز یکشنبه 23 مهرماه برگزار شد.

علی فیض اللهی مسئول هیات مدافعین حرمین شریفین در این نشست با اعلام برقراری موکب های این هیات در سه شهر عراق گفت: امسال هم همچون سال های گذشته در بحث خدمت‌رسانی و اسکان زائران اربعین در سه شهر نجف، کربلا و حُلّه برنامه داریم. در هر وعده پیش‌بینی اسکان 2 هزار نفر در بازه زمانی یک هفته قبل از اربعین و سه روز بعد از اربعین شده است.

فیض اللهی از برگزاری پنج شب یادواره در کربلا خبر داد و گفت: این یادواره‌ها با سخنرانی حجه‌الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی مداحان کشوری برگزار می شود و خانواده شهدای مدافع حرم نیز در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی با توجه به عضویت سه شهید مدافع حرم در این هیات ادامه داد: همچنین نمایشگاه «علی» مربوط همه شهدای مدافع حرم با ملیت های مختلف نیز در یکی از طبقات قرارگاه مرکزی، در شهر کربلا برپا خواهد شد.

مسئول هیات مدافعین حرمین شریفین افزود: این هیات در سال 93 با هدف حفظ و صیانت از خط جهاد و شهادت در مسیر مدافعین حرمین کار تشکیل هیات قوی را در عراق پیگیری کرد. دیدار از خانواده شهدا و برگزاری یادواره ها در داخل و خارج از کشور از جمله برنامه های این هیات بوده است.

فیض اللهی با اشاره به برنامه های هیات مدافعین حرمین شریفین از آغاز تشکیل آن و برنامه های امسالشان در کشور عراق گفت: در طول این سه سال شاهد حضور مردم در راهپیمایی اربعین از ملیت های مختلف بوده ایم. قرارگاه مرکزی ما در کربلا با حضور 100 پزشک، پذیرایی برای 10 هزار نفر و اسکان برای سه هزار نفر در این شهر محیا شده است.

مسئول هیات مدافعین حرمین شریفین تصریح کرد: امسال بحث گمشدگان در کربلا با همکاری بعثه مقام معظم رهبری به هیات محول شده است. سال قبل به ستاد گمشدگان کنسولگری کمک هایی کردیم. امسال موکبی برای اسکان گمشده‌ها با ظرفیت هزار نفر تهیه شده است و 100 نفر مترجم کار ارتباط بین ستاد و حرم ها را برعهده دارند که از طریق اطلاع رسانی بین ستاد و حرم ها نام افراد منتشر می شود و در نهایت تا مرزهای مجاز کشور از طریف کنسولگری هدایت می شوند.

به گزارش دفاع پرس، نشانی موکب های هیات مدافعین حرمین شریفین به شرح زیر است:

1. قرارگاه مرکزی با ظرفیت پنج هزار نفر به نشانی کربلای معلی، باب القبله، جنب کنسولگری سابق جمهوری اسلامی یاران در کربلای معلی

2. نجف اشرف با ظرفیت 2 هزار و 500 نفر به نشانی نجف اشرف، بعد از پل ثوره العشرین، منطقه کفیل الزینب(س)

3. حُلّه با ظرفیت 2 هزار نفر به نشانی حله، بعد از پل به سمت کربلا منطقه آبی قرق

4. قصر شیرین با ظرفیت 2 هزار نفر در قصر شیرین، بلوار راه کربلا، خیابان دادگستری، حوزه علمیه

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها