سه کتاب صوتی و یک نمایشنامه رادیویی رونمایی شد

سه کتاب صوتی و یک نمایشنامه رادیویی صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۲۶۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ - 15October 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از سه کتاب صوتی به نام های «آشنایی دریا»، «خوشبوترین گل سرخ برای من» و «نوعروس» و همچنین یک نمایشنامه رادیویی به نام «نامه‌ای به سناتورها» امروز ۲۳ مهرماه با حضور سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «امیر حمیدرضا گرامی» رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، سردار «مجید هاشمی دانا» معاون روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «حجت الاسلام دانش» رییس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش و جمعی از هنرمندان رادیو در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این آثار ماحصل «طرح محبوبه‌ها» که با مشارکت سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس و صدای جمهوری اسلامی برگزار شده بود، تولید شد. این طرح در قالب تهیه نمایشنامه‌های رادیویی و کتاب های صوتی درصدد ترویج سبک زندگی جهادی و معرفی زنان تاثیرگذار در انقلاب و دفاع مقدس است.

دکتر علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: صدای جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس همپای رزمندگان پیش رفت. رزمندگان و خانواده ها با رادیو انس گرفته بودند.

سه کتاب صوتی و یک نمایشنامه رادیویی رونمایی شد

وی ادامه داد: رادیو، رسالت خود را در بحث همراهی، انتقال روحیه و انتشار اخبار به خوبی انجام داد.

جعفری خاطرنشان کرد: رادیو یکی از بخش های موثر و تاثیرگذار بوده و هست. نمایشنامه نیز از جمله ظرفیت های رادیو در حوزه دفاع مقدس است. بهترین سوژه های دفاع مقدسی با همکاری هنرمندان به شکل نمایشنامه درآمده و تاثیرگذار بوده است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: با همراهی و تعامل ستادکل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با رادیو، ظرفیت های جدیدی ایجاد شد. آثار صوتی بسیار خوبی در طرح محبوبه‌ها با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و صدای جمهوری اسلامی تولید شد.

وی از ایجاد فضایی در خصوص معرفی نقش زنان در دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و گفت: یکی از راهبردهایی که بزودی عملیاتی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد شد، ایجاد محیطی اختصاصی جهت معرفی نقش زنان در دوران دفاع مقدس است.

جعفری با اشاره به روز عصای سفید، اذعان کرد: بخشی از جامعه کشورمان از نعمت خواندن محروم هستند، از این رو تمام دست‌اندرکاران تهیه کتاب‌های صوتی دفاع مقدسی، این آثار را به روشن دلان کشور تقدیم می‌کنند.

مجتهدزاده: شبهات دفاع مقدس را با نمایشنامه پاسخ می‌دهیم

مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: رسانه نقش بسیار زیادی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد. برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعدی باید از قالب هنر استفاده کنیم.

وی با بیان این که رسانه افکار عمومی را شکل می‌دهند، گفت: نسل جوان باید از وقایع و رخدادهای دوران دفاع مقدس مطلع شود و همچون الگو از آن روزها درس بگیرد. جوانان امروز اگر بدانند که چه گذشته پرافتخاری داشته‌اند، به طور قطع آینده پر افتخاری را رقم خواهند زد.

مجتهدزاده تصریح کرد: اگر نقش زنان در دوران دفاع مقدس را ما بر جسته نکنیم، مغفول باقی می‌ماند و این کم‌کاری‌ها زمینه را برای سیاه‌نمایی ایجاد می‌کند. هر زمان که ما کمتر به موضوعی ورود کنیم، دشمن از همان موضوع نفوذ می‌کند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: سیاه‌نمایی‌ها و شبهاتی که در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس صورت می‌گیرد را می‌توانیم در قالب نمایشنامه‌ها پاسخ دهیم.

قربانی: مرزهای فرهنگی کشور نیاز به پاسداری دارد

محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش از دیگر سخنران‌های این مراسم، اظهار کرد: حوزه داستانی و نمایشی در سال‌های اخیر، حوزه‌های فعالی بوده است.

وی افزود: نقش مشارکت زنان در دفاع مقدس مغفول واقع شده است. با انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و رادیو، فصل جدیدی در رادیو نمایشی باز شد.

قربانی با بیان گزارشی از تولیدات شش ماه گذشته رادیو نمایش در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: در شش ماه گذشته تولیدات آثار نمایشی در حوزه دفاع مقدس بالغ بر 11 هزار و 825 دقیقه بوده است. همچنین در همین مدت، 51 نمایشنامه در قالب 411 قطعه نمایشنامه تک قسمتی و سریال تولید کردیم.

وی افزود: حدود یک ماه گذشته با حضور سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 27 مجموعه نمایشی رونمایی شد.

مدیر رادیو نمایش عنوان کرد: همان طور که مرزهای جغرافیایی کشور نیاز به پاسداری دارد، مرزهای فرهنگی نیز نیازمند پاسداری است. پاسداران مرزهای فرهنگی، هنرمندان کشورمان هستند.

قربانی در تشریح کتاب‌های صوتی که امروز رونمایی می‌شوند، گفت: کتاب صوتی «آشنا دریا» در 9 قسمت و 210 دقیقه‌ای، «خوشبوترین گل سرخ برای من» پنج قسمت 300 دقیقه‌ای، «نوعروس» هشت قسمت و 240 دقیقه‌ای و نمایشنامه «نامه‌ای برای سناتورها» هفت قسمت 210 دقیقه‌ای تولید شدند.

سردار هاشمی دانا: نقش زنان در دفاع مقدس به همت نمایشنامه معرفی شود

سردار مجید هاشمی دانا معاون روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: سال 73 مسئولیت رادیو سپاه را بر عهده داشتم. در آن دوران 60 نمایشنامه رادیویی در حوزه دفاع مقدس تولید شد. به خاطر دارم که هنرمندان با بهره‌گیری از جادوی صدا تاثیر زیادی را بر مخاطبان گذاشتند.

وی با بیان این که گستره رادیو بسیار بی‌نظیر است، گفت: زنان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار ارزشمندی داشتند. آن‌ها در جبهه و پشت جبهه پشتیبان مردان و رزمندگان بودند. بیان نقش زنان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده بود اما با ورود هنر به ویژه نمایشنامه رادیویی، حضور زنان و نقش آن‌ها در زمان جنگ به نسل امروز منعکس شد.

سردار شیخی: رادیو در دوران دفاع مقدس روحیه رزمندگان را افزایش می‌داد

سردار شیخی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: با بهره‌گیری از ابزار‌های مختلف می‌توانیم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی نقش زنان در دفاع مقدس بپردازیم که یکی از این ابزارها صدا است.

وی با بیان این که رادیو در دوران دفاع مقدس روحیه رزمندگان را افزایش می‌داد، گفت: در دوران فتح خرمشهر و هیاهوی جنگ، رزمندگان گوش به رادیو می‌سپردند، این نشان از اعتماد به رادیو داشت.

امیر گرامی: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برای همکاری با رادیو نمایشی آماده است

امیر حمیدرضا گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان این که در سال گذشته بالغ بر 750 کتاب در زمینه دفاع مقدس منتشر شده است، اظهار داشت: آمادگی خودمان را در جهت همکاری با رادیو نمایشی اعلام می‌کنیم.

در پایان این مراسم کتاب‌های صوتی «آشنایی دریا»، «خوشبوترین گل سرخ برای من» و «نوعروس» و نمایشنامه رادیویی «نامه‌ای به سناتورها» رونمایی شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها