در آستانه سالگرد عملیات «تک زید»؛

سومین محفل خاطره پایداری در یزد برگزار می‌شود

رزمندگان یزدی در سومین محفل خاطره «پایداری» از ناگفته‌های عملیات «تک زید» که با محوریت تیپ پیروز الغدیر انجام شد، می‌گویند.
کد خبر: ۲۶۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ - 15October 2017
سومین محفل خاطره پایداری در یزد برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، به مناسبت فرارسیدن 25 مهر سالروز عملیات «تک زید»، سومین محفل خاطره «پایداری» یکشنبه 23 مهرماه ساعت 18 با حضور فرماندهان، راویان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.
 

در این محفل معنوی تعدادی از راویان و رزمندگان یزدی خاطرات خود را از عملیات ظفرمندانه تک زید که در تاریخ 25 مهرماه 1363 توسط تیپ مستقل 18 الغدیر یزد در منطقه پاسگاه زید به وقوع پیوست، بیان می‌کنند.

پاسگاه «زید» در شمال منطقه عمومی شلمچه در غرب جاده اهواز ـ خرمشهر، از محورهای اولیه عراق و از راه‌های دستیابی به این جاده و همچنین یکی از محورهای عملیات رمضان بوده است.

در سال 1363 تیپ الغدیر در خط پدافندی منطقه زید مستقر بود که ارتش بعث عراق با یک تک، بخشی از منطقه را تصرف کرد، اما بلافاصله الغدیریان به فرماندهی شهید «حاج ابراهیم جعفرزاده» پاتک کرده و منطقه را پس گرفتند که در خطبه‎‎های نماز جمعه تهران با تعبیر «تیپ پیروز الغدیر» به آن پرداخته شد و از آن‌ پس تیپ یزدی‌ها به تیپ پیروز الغدیر معروف شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار