مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

حماسه 30 مهر، قطعه‌ای از تاریخ پرافتخار همدان است

سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» گفت: بدون شک حماسه 30 مهر، قطعه‌ای از تاریخ پرافتخار مردم همدان است و برای معرفی آن به دانش‌آموزان که در واقع خلق‌کنندگان این حماسه در سال 1357 هستند، باید بیش از پیش تلاش کنیم.
کد خبر: ۲۶۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 15October 2017

حماسه 30 مهر قطعه ای از تاریخ پر افتخار همدان است به گزارش دفاع پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امروز (یک‌شنبه) در ستاد بزرگداشت حماسه 30 مهر با بیان اینکه اگر می‌خواهیم یک نقش را تعریف کنیم، این کار نباید باعث کوچک ماندن سایر نقش‌ها شود، اظهار داشت: همه اتفاقات و حوادث در انقلاب اسلامی به مانند قطعه‌ای در یک موتور است که باید به نقش و ویژگی هر قطعه به خوبی توجه شود.

وی افزود: باید در خصوص بزرگداشت حماسه 30 مهر برای مردم همدان نمادسازی داشته باشیم که نیاز است تا به این منظور جلسات هم‌اندیشی برگزار شود.

سردار ظفری در ادامه تصریح کرد: بدون شک حماسه 30 مهر، قطعه‌ای از تاریخ پرافتخار مردم همدان است که باید در جهت معرفی آن به همه اقشار به خصوص دانش آموزان که در واقع خلق‌کنندگان این حماسه در سال 1357 هستند، بیش از پیش تلاش کنیم.

وی یادآور شد: دوران هشت سال دفاع مقدس، همچون فرشی است که در آن گل‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد و این فرش با در کنار هم قرار گرفتن همه این نقش‌ها، زیبایی و جلوه خوبی را از خود نمایان می‌کند و به همین دلیل است که باید به همه نقش‌ها در آن دوران توجه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه خاصیت انقلاب اسلامی در این بوده که در یک روند جریان‌ساز شکل گرفته است، بیان داشت: برای جریان‌سازی و گفتمان‌سازی، ابتدا نیاز به نمادسازی داریم.

سردار «مهدی ظفری» همچنین با تأکید بر اینکه حماسه بزرگ 30 مهر مختص استان همدان است، گفت: در خصوص این حماسه باید در زمینه‌های ادبیات و مستندسازی تلاش کرد تا توانست این برگ زرین از تاریخ همدان را ثبت کرد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس اضافه کرد: باید تاریخ 30 مهر را شناسنامه‌دار کنیم، چرا که در غیر این صورت، این اتفاق بزرگ در تاریخ ثبت نخواهد شد و به مرور از ذهن‌ها فراموش می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: بیان این حماسه عظیم، خود می‌تواند ایجاد کننده حماسه باشد و با این کار، 30 مهر در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار